lyckopillerelin

Alla inlägg den 31 januari 2014

Av Elin - 31 januari 2014 20:14


Hej på er mina vänner. Jesus vad trött jag är nu, satte mig precis i soffan efter en jättegod fredagsmiddag och en eftermiddag/kväll i stallet med Elin. Vi åkte mot Råsta vid 1430 ungefär och jag följde med som sällskap och även som ridcoach åt Elin. Jag var full utrustad med täckisar, vinterjacka, mössa och vantar och tyckte att det hjälpte väldigt bra! Frös lite om händerna när jag hade stått ute på ridbanan i ca 1 timme, men annars så frös jag inte alls.



Elin skötte sig jättebra ute på hästryggen tycker jag, trots lite nervositet då det var första gången hon red med hackamore. Men när hon väl kom upp på hästen efter lite övertalning från mig så red hon jättebra! Är riktigt impad över henne faktiskt, snart blir hon bättre än mig den lilla skiten ;). Hon red iallafall i ca 45 minuter och jobbade mycket med tempoväxlingar och på böjda spår, mot slutet så såg det verkligen jättefint ut trots snöstormen som kom mot slutet haha.


På väg ner till ridbanan


Kände att jag behövde ta ett extrasnack med hästen innan Elin hoppade upp hihi ;)


Ja, ni ser ju att jag hade rätt så mycket kläder på mig, vilket jag var väldigt glad över.


Fina tillsammans <3


En aning stelfrusen var jag efteråt...och blöt haha.


Efter ridningen så gick vi in till stallet igen och tog hand om hästen och mockade, fodrade och mös lite. Det var riktigt mysigt att hänga några timmar i stallet och få agera lite ridlärare. En bra början på helgen och fredagsmys på riktigt! Vi får se när nästa gång blir ;).


Denna ponny är så otroligt charmig och typ ALLTID glad! 


Mysponny! <3



Av Elin - 31 januari 2014 11:30


Igårkväll gjorde jag ett test vad min mentala ålder är, ni ser ju vad resultatet blev-läskigt att jag det stämde med min ålder!


Vill du göra testet? Klicka på bilden.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards