lyckopillerelin

Alla inlägg den 5 februari 2014

Av Elin - 5 februari 2014 21:59


Hej på er vänner. Ska försöka fatta mig kort ikväll om dagens ridpass, min vänsterarm är inte riktigt kapabel att orka med ett långt inlägg om man säger så. Jag fick knappt av handsken när jag hade hoppat av efter lektionen för den var så svullen. Idag var det fokus på tempovxäxlingar i både skritt trav och galopp. 


I början så jobbade vi mycket med halt-skritt-halt och sen gick vi vidare med skritt-trav-skritt övningar, tyckte att Billy jobbade på mycket bra faktiskt ganska snabbt, han lyssnade på både start och broms om man säger så. Vi red lite volter i trav och sedan gick vi över till volterna.


Där jobbade vi mycket med ökad trav och samlad trav, även där lyssnade han väldigt bra. dock hade jag lite svårt att få honom rund. Galopperade inte så jättemycket idag, fick kramp i handen nästan direkt när jag satt upp. Men i höger så fick jag till någon bra fattning fast hade svårt att hålla galoppen och i vänster så var det lite tvärtom haha, höll galoppen men inte så fina fattningar + att formen inte var den bästa.


i slutet så travade vi av dom lite för att hästarna skulle sänka sig, Billy gick verkligen jättefint emellanåt då, ibland tappade jag honom men tyckte att han skötte sig jättebra!


Av Elin - 5 februari 2014 13:51


Hej på er vänner. Sitter just nu i soffan under min mysfilt och lyssnar på Måns Zelmerlöws nya skiva, så bra! Längtar till lördag då han har singering och ska sjunga i stinsen, självklart ska jag pallra mig dit! Annars då? Sov till 11(!?) idag, somnade vid 2 igår efter att jag hade suttit i sängen och skrivit en låt, eller ja nu ska ni inte ha för höga förväntningar, skrev en låttext till att börja med. Hade jag haft ett piano eller en gitarr och bott själv så hade det säkert blivit mer än en text. Fick iallafall lite feeling igår så kunde inte riktigt somna förs jag var hyfsad nöjd. Bra terapi det där måste jag säga!


Sov som sagt till 11 idag och sen gick jag upp och städade mitt rum på direkten trots att det tog emot rejält. Var totalt otaggad, men med lite mellomusik så gick det lättare, längtar redan till ikväll när jag får gå och lägga mig i nya och rena lakan hihi. Ikväll är det ridning, både längtar men ändå inte. Tills dess ska jag sitta här i soffan under min filt och bara ta det lugnt, kram på er.


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards