lyckopillerelin

Alla inlägg den 16 februari 2014

Av Elin - 16 februari 2014 21:15

 

Som ni redan vet så var jag ju inte hemma igårkväll för att kolla på mello, men jag hade redan innan under dagen läst på lite och lyssnat på låtarna så helt  off från mellobubblan var jag allt inte ;). Denna vecka så kunde jag även vara med i telenors tävling och som den första melloveckan så utklassade jag Måns Zelmerlöw i vilka som jag trodde skulle gå vidare-då tittade jag inte ens på programmet utan skickade in mina svar en timme innan.


Idag har jag iallafall tittat på programmet, det var jag ju tvungen till lixom ;). Jag tycker faktiskt att Nour och Anders tycker jag blir bättre och bättre och nu ser jag verkligen fram emot finalen. Låtarna då? Jag trodde att Shirley Clamp skulle komma till final eller andra chanseen, men icke sa nicke-det blev istället Ace Walder, annars så tippade jag faktiskt rätt om vilka som gick vidare. Överlag så tyckte jag att det var mycket sura toner i många bidrag, det var obehagliga framträdanden, men lite lite schalgerfeeling i några låtar trots att jag inte riktigt tyckte att någon stack ut, tråkigt! Däremot så måste jag säga att det var riktigt kul att Björn Gustavsson kom tillbaka och bjöd på många skratt! Längtar redan till nästa vecka, nu ska jag gotta mig i lite extramaterial från igår!


Bild lånad från SVT.

Av Elin - 16 februari 2014 18:03


Hej på er vänner. Har legat lite lågt idag eftersom jag kom hem så sent inatt och varit väldigt seg idag. Gårkvällen blev iallafall jättelyckad tycker jag. Gott att äta och dricka och fina vänner som sällskap. Vi spelade spel och snackade och hade det bara allmänt trevligt. För min del så kanske det blev lite för mycket dricka, men trevligt hade jag iallafall! Bjuder på några bildr från kvällen.


Av Elin - 16 februari 2014 15:00




Skrev denna status på facebook i fredags när jag kände att jag var ganska less på att hela mitt flödet var fullt med filmklipp på när folk sveper massa öl eller annan alkohol och nominerar vidare tre personer som ska göra samma sak. Detta ölspel har pågått ett tag nu tycker jag och jag börjar verkligen lessna på detta nu. Jag förstår verkligen inte det roliga i det hela. Har fått massor av kommentarer på denna status, vissa håller med och vissa tycker bara att det är en rolig grej och att det inte är någon big deal. 


Det jag inte tycker om med detta är att det har gått för långt. Börjar folk att ta med sig alkohol till skolan eller jobbet för att dom har blivigt nominerade så finns det verkligen inget roligt i det hela, detta kan påverkar alla i omgivningen. Ibland handlar det heller inte bara om en öl utan fler. Några exempel på varför jag inte gillar detta är 1-Nu förtiden så kan arbetsgivare kolla ens facebook inför arbetsinervjuer, hur seriöst ser det ut då om den personen ser detta videoklipp? 2- Vi är förebilder och vill vi verkligen föra vidare denna alkoholhets till de som är yngre? Att dricka alkohol ska inte förknippas med att man ska bli full eller hur fort man kan dricka upp ett glas öl, för det är inte coolt någonstans! 


Nä, som sagt-jag förstår verkligen inte grejen med detta ölspel som pågår på facebook. Det är inte coolt, det är inte kul och det är hemskt hur lätt folk faller för grupptryck numera och att man känner att man måste bevisa det man gör genom ett filmklipp på facebook. Jag tycker att man kan göra något bättre för pengarna och tiden! 

 




 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards