lyckopillerelin

Alla inlägg den 23 februari 2014

Av Elin - 23 februari 2014 19:00


Idag har jag inte gjort mycket. Det är nog oxå förta dagen på några dagar nu som jag har känt mig lite rastlös, ett teckan på att bli frisk enligt mig.Jag mår mycket bättre nu, har fortfarande en extrem huvudvärk men det har jag nästan vant mig vid nu, rösten börjar bli bättre trots att den fortfarande inte är ok på långa vägar och förskylningen är nästan helt borta-skönt. Har sovit ungefär 11 timmar varje natt oxå under helgen, tror det har hjälpt ganska mycket. Men oavsett om jag har känt mig lite rastlös idag så har jag ändå tagit det lungt. Tittade självklart på hockeyn i eftermiddags, men det slutade ju tråkgit så jag började förbereda min muntliga redovisning inför imorgon istället. Hoppas verkligen att jag blir godkänd på denna examination. Annars så har det inte hänt så mycket mer, blir soffläge och titta på TV resten av dagen och sen är det skola imorgon igen, på Universitetet har man inga sportlov eller nått så ni som har det, njut av alla smålov ni får haha! ;)


Börjar bli bättre med markeringspennorna-förut markerade jag typ hela texten haha.

Av Elin - 23 februari 2014 15:26


Bild lånad från SVT.


Gårdagens mello då? Den fjärde och sista deltävlingen för detta år. Jag tycker ärligt talat att det var rätt så bra låtar med igår. Nu förtiden så känns det ju som äkta melodifestival när Alcazar och Linda Bengtzing är med enligt mig. Det var mina två personliga favoriter, sen tippade jag på att Anton Ewald och Alcazar skulle komma till final, finalisterna tippade jag rätt på sen så trodde jag att Janet och Linda skulle knipa andra chansen, men tyvärr så åkte båda ut.

Fortfarande så twittras det för fullt om att manuset i årets melodifestival är under all kritik och att även programledarna är dåliga. Många tycker det är lama skämt och inget innehåll i programmet. Jag måste ju säga att jag tycker att det har blivit mycket bättre jämfört med den första delfinalen. Igår satt jag faktiskt och skrattade åt många skämt, till exempel den om teckenspråket. Visst, fortfarande så är det saker som jag tycker är dåliga och långtråkiga, men det har blivit bättre. Jag börjar bli lite irriterad över alla negativa kommentarer, det känns som att många letar fel och att alla skämt tas på fel sätt, försök att se allt med glimten i ögat. Det är oxå mycket skriverier överallt om dåliga låtar, börjar känna lite samma sak där-man kan inte älska alla låtar, men come on, det är ändå 34 olika låtar allt som allt, någon måste man ju tycka är helt ok.

Så ja, tyckte absolut att det blev schlagerfeeling när Alcazar kom ut från den stora discokulan och faktiskt även när Anton Ewald lyckades sparka upp micken i slutet-det ska hända saker på scenen, det tycker jag är viktigt. Det var även kul när Tomas Ledin kom i mellanakten, han får ju verkligen igång sin publik till max, synd att man inte kunde rösta på honom haha. Nästa vecka sitter jag nere i Göteborg och tittar, vi får se om jag tittar in här på söndagen och skriver något om det. Nu taggar vi andra chansen om mindre än en vecka alltså!


Mellomys med chokladfondue blev det igår! 



Av Elin - 23 februari 2014 11:50


Hej på er. Idag är det äntligen dags. Kommer ni ihåg att jag och Sofi var på en inspelning av Så ska det låta i oktober? Idag visas det programmet som vi satt med i publiken i. Han som jobbade som publikcoach sa att detta program skulle visas i december någon gång, ee jaa. Jag kommer faktiskt inte ens ihåg vem som vann detta avsntt, jag vet bara att Anna Book och Rickard Söderberg möter Elize Ryd och John Lundvik. Ska bli kul att se det igen fast i soffan denna gång, gissar på att mycket är bortblippt som vanligt men att de har sparat det bästa till sändningen såklart hihi. Klockan 20:00 på SVT1 för er som inte vet men vill titta ;).

 


Ni ser ju ungefär vart vi satt, nästan längst bak på orkestersidan, tyvärr den sidan de inte filmar mest eftersom kamerakranen var på den sidan.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards