lyckopillerelin

Alla inlägg den 3 mars 2014

Av Elin - 3 mars 2014 21:23


Nu så. Det krånglade lite med bilderna men här har ni en riktig maffig bildbomb från söndagsförmiddagens Göteborgs horse show. 



Internationell hoppning


Show-Agility


Showklass-Fjordingar

Av Elin - 3 mars 2014 18:19


Hej på er snyggingar. Nu har jag satt mig i soffan nyduschad efter en lång dag. Det var faktiskt inte så jättejobbigt att gå upp idag, det ända som tog emot var när ajg insåg att det var skolan jag sklle åka till och inte stallet eller något sånt. Men jag kom upp trots min opepp inför en skoldag 10-1430. Var sjukt mycket folk på tunnelbanan på morgonen oxå så jag lyckades komma lite sent, men det var ingen fara som tur var.


Skoldagen gick ändå relativt snabbt tycker jag, började med en SA-träff innan lektionen för att förbereda en liten redovisning inför onsdag. Tror att det gick hyfsat bra, nu är det bara att plugga på lite-när man nu ska ha tid med det...efter en lunchpaus så var det dags för den första Verkstadslektionen,  den innehöll musik idag. Typ bara repetition från när vi läste estetkursen för ett år sedan ungefär, tråkigt men ändå lite kul att få göra någonting praktiskt för en gång skull. Idag var det mycket prat om puls, takt och rytm i musiken och så fick vi leka lite med trummorna. Tänk att man alltid blir som ett litet barn varje gång när man får ett instrument i händerna-alla måste prova samtidigt och det blir världens ljud inne i lokalen.


Jag har även hunnit med ett samtal med kansliet på förbundet, Stockholms alltså. Så nu känner jag mig mer uppdaterad och med på tåget, känner mig väldigt positiv helt plötsligt med allt så har med ridsporten att göra, kanske behövde jag en helg i Göteborg med massa häst för att få igång motivationen igen. När jag kom hem så hann jag i princip bara sätta mig ned i fem minuter innan jag var tvungen att laga mat, efter middagen så var jag oxå tvungen att åka ner till biblioteket för att hämta upp en bok som jag lånat, och nu när jag har fixat matlåda till mig själv så sitter jag här i soffan. Är sjukt trött, så jag tippar på att jag blir kvar här för resten av kvällen hehe. Ska försöka slänga in ett inlägg med bilder från i helgen oxå, kram!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards