lyckopillerelin

Alla inlägg den 15 mars 2014

Av Elin - 15 mars 2014 18:00


Hej på er vänner. Åh, sov så sjukt dåligt inatt alltså! Vaknade flera gånger om natten av att jag hade så sjukt ont i kroppen av någon konstig anledning. Vid 0930 så gav jag upp och gick upp istället trots att jag var så himla trött. Tog det bar lugnt under förmiddagen och vid 1130 så vinkade jag av mamma och pappa som blev nu har åkt mot varmare breddgrader, närmare bestämt till Dominikanska republiken, inte allt avis, nej nej ;). 


Efter en dusch och några timmars slapp i soffan framför TVn så drog lillebror och jag till vår gemensamma barndomskompis på housewarming. Det gjorde ju inte mitt sug efter att flytta hemifrån mindre om man säger så haha, men trevligt var det iallafall. Alltid trevligt att träffa nytt folk och även träffa folk man itne träffat på flera år. Vi stannade i lite över en timme och sedan så åkte vi hemåt igen med en tur förbi Ica för att handla lite. Nu sitter ajg i soffan och försöker varva ner lite, Rebecka kommer hit när som helst och så ska vi käka middag och bara ha det trevligt ihop, ska bli mysigt! Ha en bra lördagskväll nu vänner, det ska jag ha!


En otroligt dålig selfie haha


Eh, behöver jag säga att jag gick därifrån typ proppmätt när detta kom fram, typ värsta lyxen! ;)

Av Elin - 15 mars 2014 12:15


Jag kom på att jag har varit väldigt dålig på att uppdatera er om hur det går med min vänsterhand. Nu har jag gått runt med en svullen hand i över 4 månader ungefär. Vissa dagar är som vanligt och vissa dagar är hopplösa. Jag är alltid öm i handen, ni vet den känslan man har i kroppen när man har feber, typ så känns det i min hand hela tiden. Mina fingrar svullnar lätt upp och ibland så svullnar även hela handen upp, oftast efter ridlektionerna så jag knappt får av mig hansken. Jag får oxå lätt kramp i handleden som gör att jag förlorar kraften i handen och får väldigt svårt att använda den. Allt detta blir ju väldigt problematiskt när jag bara har min vänsterhand. Ibland har jag svårt att klä på mig, slappna av i handen, rida eller skriva för att jag får kramp eller att den är svullen.


Jag var ju på vårdcentralen till att börja med och fick börja med att röntga handen, men inget visade sig vara konstigt. Därefter pratade jag med min läkare på onkologen och blev då skickad till en datortomografi, men inget fel där heller hittades. Dirket efter det så fick jag även en tid till neurologen för att kolla om jag hade någon nerv i kläm eller något, men nej. När jag pratade med min läkare härom dagen på radiumhemmet så sa hon att allt såg bra ut. Nu är nästa steg att hälsa på ortopeden för att se om dom har några förslag, därefter ska jag tjata till mig en tid till någon kärldoktor om ortopeden inte kan hjälpa mig. Just nu så känns det som att jag står och trampar på samma ställe hela tiden. Kallelsen till ortopeden fick jag tjata mig till liksom. Just nu ber jag en bön till Gud att han hjälper mig med detta och att ortopeden har något att komma med, för så här orkar jag inte ha det längre!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards