lyckopillerelin

Alla inlägg den 17 mars 2014

Av Elin - 17 mars 2014 20:00


 

Någon mer än jag som blev lite chockad när ni gick upp imorse?


Ny vecka och nya tag, och denna gång menar jag det verkligen! Har ungefär denna vecka och nästa vecka på mig att skriva klart uppsatsen i denna kurs. Känner mig en aning stressad! Somt tur är så har jag bara imorgon kväll upptagen sen är jag ledig nästan hela veckan, men med ett break på två timmar för en föreläsning om VFUn på torsdag. Idag har iallafall Veronica varit här och skrivit tillsamans med mig. Mia var sjuk och hade hunden så hon kunde tyvärr inte komma, eller tyvärr-jag har absolut ingen som helst tid eller lust att bli smittad så det var bara bra att hon var hemma haha. Nu har jag iallafall kommit igång på riktigt med uppsatsen, ibland är det jätteintressant att skriva och ibland vill man bara ta livet av sig för det är så svårt haha. Vid 1430 ungefär så åkte Veronica hem till sig och jag fortsatte att skriva lite till, fick ett litet flow där ett tag men har verkligen ingen aning om om jag har gjort rätt. Får helt enkelt vänta till imorgon då jag har någon att diskutera med.


Haha, att instagrama är så mycket bättre än att plugga ;).


Har också suttit med lite DUS-papper inför årsmötet imorgon, har inte orkat skriva ut det jag behöver men det ska nog hinnas med. Har även slängt in en tvätt och lagat middag till Pelle och mig, känner mig faktiskt väldigt produktiv idag haha. Jag fick ett mess från Elin på eftermiddagen också där hon frågade om jag hade tid att hänga med till stallet, men jag kände att jag inte vågade chansa på att jag hinner med allt jag hade tänkt göra idag så det blev tyvärr inget hästmys idag, synd med tanke på att jag inte kommer att rida på onsdag heller. Menmen, det är väl smällar man får ta ibland helt enkelt. Nu har jag precis hoppat ur duschen och parkerat i soffan. Ska nog sitta här resten av kvällen tror jag. Ha en fortsatt bra måndagskväll nu fina i, kram!

Av Elin - 17 mars 2014 16:00



Jag undrar hur mitt liv skulle se ut utan dig. Skulle jag någonsin ha legat där i sängen på sjukhuset med cellgifter i kroppen och tänkt "Jag ger allt, jag ger aldrig nånsin upp"? Skulle jag ha sagt högt att jag tror på Gud? Skulle jag ha gått upp ur sängen de dagarna i gymnasiet när jag helst av allt bara ville dra täcket över huvudet? Skulle jag verkligen vara den jag är idag?


Min förebild, min idol, min räddare.


Hon ger mig styrka när jag är på väg att falla. Hon ger mig tro och hopp när jag tvivlar, hon ger mig kärlek när jag känner mig ensam. Älskade underbara Carola, jag ska bli lika stark som du är och som du säger att jag kan bli, jag lovade dig att försöka och nu ska jag hålla det också.

Av Elin - 17 mars 2014 12:00


Imorgon är det dags för DUS årmöte. Helt sjukt vad tiden går fort, tänk att jag har varit ordförande i ett helt år nu och vad mycket roligt som jag har fått vara med om, ridsporten är otroligt fantastisk på många sätt. Det har varit ett år med mycket motgångar men också väldigt mycket medgångar för min del som ordförande i DUS. Jag har lärt mig otroligt mycket om mig själv och även om styrelsearbetet. Det är en ära varje gång jag får sitta med på distriktstyrelsens möten som ungdomsrepresentant och ta del av information, lära mig hur allt på distriktnivå fungerar och även vara ungdomarnas röst. Så är det någon där ute som inte riktigt har bestämt sig för om man vill engagera sig i sin klubb, på disktriktnivå eller varför inte förbundsnivå så vill jag bara ge er ett tips-go for it! Ni kommer inte ångra er! Ridsporten är en fantastisk sport där man får möta så många olika fina människor som brinner för samma sak som en själv på alla möjliga positiva plan.


Imorgon är det som sagt dags för årsmöte och en nästan helt ny styrelse kommer att väljas in i DUS. Det ska bli spännande, jag hoppas att jag fortfarande får äran att vara ordförande. Jag ser fram emot ännu ett år med i styrelsen och jag tror verkligen på den nya styelsen vi kommer att få imorgon, jag ska göra allt jag kan för att få det att fungera på bästa möjliga sät för alla parter. Jag är riktigt taggad inför ett nytt ridsportsår med nya möjligheter och utmaningar! Är det någon hästmänniska i Stockholm som läser detta så hoppas jag att vi ses ute på klubbarna runt om i länet, om inte så vet ni vart ni kan få tag i mig!

 

Min facebooksstatus samma kväll jag blev invald som ordförande för distriktets ungdomssektions styrelse i Stockholm.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards