lyckopillerelin

Alla inlägg den 18 mars 2014

Av Elin - 18 mars 2014 22:12


Då var det gjort. Efter några månaders planering så har ännu ett årsmöte ägt rum för distriktets ungdomssektion i Stockholms län. Tyckte att det gick väldigt bra, var väldigt otaggad på vägen dit men det gick snabbt över när jag kände att jag fick lite mer koll och när jag såg hur många ungdomar runt om inom Stockholmdistriktet som droppade in. Mycket kul! Det blev iallafall väldigt lyckat tycker jag, Estrid Jonsson som vann Prins Carl Philips pris i Globen 2013 var och föreläste för oss om sin tävlingskarriär och hur det var som 15 åring att rida och vinna i Globen, mycket modigt och bra gjort av henne tycker jag. Därefter så blev det lite CUS info och efter det så sattes årsmötet igång på riktigt. Det gick snabbt och smärtfritt och när ett 50 tal ungdomar sa JA i frågan om att jag skulle få sitta kvar som ordförande för styrelsen så kunde jag andas ut lite, tänk att jag får denna fina äran ännu ett år. 

När jag hade stängt årsmötet så blev det lite blomutdelning till de som avgick och snack med den nya styrelsen. Efter det så var det äntligen dags för den årliga tacomiddagen, SOM jag längtat under hela kvällen! Jag tror stenhårt på den nya styrelsen och jag är så peppad inför ett nytt år med nya utmaningar och möjligheter. Galet vad jag älskar denna sport! Nu ska jag ta en kopp te och byta om till pyamas sedan är det dags för sängen så jag är utvilad inför en dag med uppsatsskrivning och kanske en snabbvisit till stallet imorgon. Kram på er!

 


Estrid pratar om sin karriär, bild lånad från Stockholms läns ridsportsförbunds facebook.

 


MAAT!

 


Även jag fick blommor trots att jag inte avgick eller något, lyx! ;)

Av Elin - 18 mars 2014 15:06


Hej på er mina vänner. Vilken otroligt lång dag det känns som det har varit idag! Har god lust att gå och lägga mig och sova typ redan nu, men det går minsann inte. Har pluggat hela dagen idag verkligen. Mia och Veronica kom hit strax efter 9 och vi satte igång nästan direkt. Nu har vi alla kommit igång åtminstånde på riktigt, känns väldigt skönt! Jag har skrivit klart nästan hela uppgift två som bara är massa teori typ, känner mig verkligen helt slut i hjärnan haha. Imorgon ska vi fortsätta skriva här hemma hos mig och jag planerar att skriva helt klart uppgift två och vara halvklar med antingen analysen eller den sista delen om en språkdidaktisk aktivitet, vi får se vad jag känner imorgon. tjejerna gick vid strax innan 15 iallafall och nu ska jag bara ta det lugnt ett tag i soffan innan det är dags att hoppa upp och klä på sig kläder och sminka mig för att åka till Djursholm, har ungefär noll lust till det känner jag! Jag räknar med att komma hem vid 22 ikväll, antar att det blir senare än så. Men vi får se helt enkelt, tills dess så önskar jag er en fortsatt bra tisdag, kram på er!


Organiserad kaos när jag pluggar ;).

Av Elin - 18 mars 2014 12:00


Som ni kanske vet så älskar jag lakrits. Eller har jag berättat det? Jag tycker iallafall att lakrits är bland det bästa godiset som finns, speciellt saltlakrits. Varje år så har det varit lakritsfestivalen i Stockholm men det har alltid kommit något emellan som har gjort så jag inte har haft möjlighet att gå, men detta år minsann är det dags! Ringde Sofi igår och så bokade jag biljetter. Jag längtar så jag spricker, tänk att bara få gå runt på Annexet och provsmaka alla sortes lakrits och förhoppningsvis köpa på mig lite också. Tror jag kommer vara i himlen just där och då haha!


Bild lånad av Lakritsfestivalen.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards