lyckopillerelin

Alla inlägg den 22 mars 2014

Av Elin - 22 mars 2014 23:10


God kväll på er mina vänner. Har haft en jättemysig kväll med en av världens finaste vänner, alltid härligt med lite kvalitetstid med vänner, haha nu blev det mycket av det ordet. Just nu sitter jag framför TVn med godis och tittar på Forrest Gump. Jag vet inte hur många gånger i mitt 22 åriga liv som jag har sett den filmen och fortfarande så tycker jag att det är en av de mest fantastiska filmerna som har gjorts! Varenda gång så gråter jag på samma ställen, skrattar på samma ställen och ryser på samma ställen. Kommer nog aldrig att ledsna på denna film. Den är till och med så bra att jag först kan se den på DVDn och sen om jag ser att den går på TV när DVDn är slut så kan jag ändå fasta och kolla OM på filmen, det har hänt några gånger hahaha. Nu tänkte jag iallafall göra ordning en kopp te och njuta av resten av Forrest Gump, sedan blir det sängen som kallar. God natt på er finingar!

 


Av Elin - 22 mars 2014 16:22


Nu är jag hemma efter några timmar spenderandes inne på Annexet för att gå på Lakritsfestivalen. Nu känns det som att man har ätit lakrits för hela året hehehe, säge ajg samtidigt som jag sitter och dricker mitt nyköpta lakritste... Det var iallafall helt klart värt de pengarna man la ner på biljetten och som lakritsälskare så kan man ju faktist säga att jag var i paradiset, det kändes som att vart man än gick så sa man alltid åååh eller dit vill jag gå (rimma kan jag också hehe). Jag, Sofi och Anna kom väl dit vid ca 1130 och vi spenderade väl kanske lite över 2 timmar där inne med att provsmaka både supergod och jätteäcklig lakrits, vi köpte hem lite olika saker och sen så gick vi över till donken för att käka. Det var iallafall superspännande att gå och nu har vi nästan bestämt att vi måste ha detta som tradition varje år eftersom vi alla är lakritsälskare. Nu sitter ajg som sagt i soffan och vilar fötterna samtidigt som jag dricker mitt lakritste, än har jag inte ledsnat på detta godis hehe, men det blir nog till att borsta tänderna noga ikväll eftersom det kändes som att man knappt han tugga ur munnen innan man ville smaka något annat.


 

Provsmakade flarnet på dessa muffins och galet vad gott det var, ville gärna ta med allt hem men det gick ju inte riktigt ;)


Ångrade nästan att jag inte köpte några macarons, de svarta var jättegoda!


Chockladfontän, en sån vill jag också ha! Eller ja, kanske en variant mindre då ;).


Strössel i alla möjliga smaker och blandningar, men försäljaren var så otrevlig så vägrade köpa något från honom haha.


Massa gamla tablettaskar, till och med jag fick lite nostalgi med disneyaskarna.


Ja ni ser ju, massor av olika slags lakrits och annat godis, heaven!


Dessa böcker vill jag ha!


Mycket folk efter lunch


Vi var tvugna att ta en liten vilopaus.


Sjukt coolt att de hade gjort så här med riktig lakrits! Klänningen/toppen var coolast enligt mig.


Gick förbi en marsipanhäst på vägen ut och var självklart tvungen att fota, hade nästan velat köpa den och ha som prydnad haha.


Detta fick jag med mig hem!

Av Elin - 22 mars 2014 12:00


Som jag har berättat förrut så har jag uppdaterat min Mellolista på Spotify med årets enligt mig bästa låtar, men en av de låtarna kan jag verkligen inte lyssna på längre utan att bli fruktansvärt provocerad! Låten är Elisa Lindströms låt Casanoca, det i texten som är markerat med fet stil kan ni säkert gissa att det är de raderna som gör mig provocerad. Vadå ringa upp alla 82? Eller ta det som finns i plånboken och se det som ett lån och att det är sånt som händer? Eller att man kör på grund med en båt? Haha jag vet att detta låter helt knäppt men jag måste verkligen få ur mig denna frustration för denna låt!



Jag tog en liten sväng

med din nya bil
Jag borde väl ha vänt
men den stack som en pil oh
Ah Ah Ah  Jag bara körde

Med vinden i håret
och med radion på
På högsta volym och att du
ringde just då oh 
Ah Ah Ah  inget jag hörde


Jag fick visst med mobilen
som du gömt för mig oho
med alla SMS och så
Jag ringde upp varenda en
som drömt om dej
Oh  jag med många säger så
Alla åttiotvå


Du är en  Å – Å –Å
en Casanova
Å – Å - Å  en Gudagåva
Du har allt en man ska ha
fast lite mindre.e


Du är en  Å – Å –Å 
en Casanova
Å - Å – Å  Ingenstans att sova
För jag har checkat ut
från mitt hus ikväll
Men du kan säkert hitta något
bra hotell ina..a.tt


Jag sitter med din plånbok
var kom den ifrån
Jag tar väl det som finns
men se det som ett lån oh
Ah Ah Ah det är sånt som händer


Och båten som du hade
har jag kört på grund oh
Den alla tjejer hälsar på
Från tisdag hela vägen
upp till Östersund
Oh för många säger så
Alla åttiotvå


Du är en  Å – Å –Å
en Casanova
Å – Å - Å  en Gudagåva
Du har allt en man ska ha
fast lite mindre.e


Du är en  Å – Å –Å 
en Casanova
Å - Å – Å  Ingenstans att sova
För jag har checkat ut från
mitt hus ikväll
Men du kan säkert hitta
något bra hotell ina..a..tt


Och om du saknar mej
För att det gick för fort
Så kan du lova dig
Jag skickar dej ett kort


Du är en  Å – Å –Å 
en Casanova
Å – Å - Å  en Gudagåva
Du har allt en man ska ha
fast lite mindre.e


Du är en  Å – Å –Å 
en Casanova
Å - Å – Å  Ingenstans att sova
För jag har checkat ut från
mitt hus ikväll
Men du kan säkert hitta något
bra hotell ina..a..tt

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards