lyckopillerelin

Alla inlägg den 26 mars 2014

Av Elin - 26 mars 2014 21:50



Idag kändes det ungefär så här på ridlektionen. Eller ja, både så och tvärtom. Galopprally och slowmotion för min del. Men det var härligt att vara uppe på hästryggen igen, jag trodde ett tag på eftermiddagen att jag skulle vara tvungen att avboka denna vecka med på grund av magont, men jag kom upp på Billys rygg ändå! Idag tyckte jag att det var ett sjukt svårt ridpass och faktiskt lite överkurs för min del kändes det som. 


Jag började iallafall med att kolla om start och stopp fungerade och jag tyckte att han började lyssna riktigt bra åt båda hållen när jag hade hållit på ett tag på långa tyglar i början. Idag jobbade vi mycket med skänkelvikningar i alla tre gångarter. Vi började med skritt där vi gjorde skänkelvikning på ena långsidan och sedan tempoväxlingar i skritt på andra sidan. I skritt så är det inga problem med skänkelvikningar, i vänstervarv och flytta undan höger skänkel kan vara lite klurigt till en början eftersom jag inte riktigt kommer åt där men börjar man i höger varv och flyttar undan vänster skänkel så förstår han ändå vad han ska göra sen när man byter varv. I Trav så blir det lite svårare, flytta undan höger är jättesvårt men att flytta undan vänster är lättare.


Efter lite paus så satte vi igång med skänkelvikningar i galopp. DET var överkurs för min del med tanke på att ajg redan har svårt att bara hålla igång galoppen på Billy. Egentligen så vet jag inte riktigt om det är jag eller Billy som har svårt för det, men jag försökte knappt där. Det jag valde att fokusera på var att  få bra fattningar och att han skulle hålla igång hela vägen på långsidan. I vänster varv så var det lite klurigt till en början, men de sista sträckorna lyckades jag få honom att hålla igång hela vägen trots att det ibland gick lite för fort kändes det som haha. I höger så är det Billys svåra varv så jag var nöjd bara om han fattade rätt galopp, och det gjorde han nästan hela tiden! När jag fick igång honom i rätt galopp så försökte jag mig även på lite skänkelvikningar, men där kunde jag inte hålla emot så han galopperade in lite mer mot mitten istället, men han flyttade höger bak lite inåt iallafall, men får vara glad för det lilla ;).


Efter det så travade vi av hästarna litegrann självständigt. Vissa lägen så gick han emot handen lite men i andra lägen så blev han verkligen jättefin och tuffade på bra! Trots en väldigt svår lektion så är jag ändå rätt så nöjd med dagens prestation, jag försökte och Billy försökte-det är det viktigaste, resten får vi ta lite åt gången.

Av Elin - 26 mars 2014 15:53


Ja, det är ungefär så som min dag har sett ut idag. Hej förresten! Har ni haft en bra dag än så länge? Just nu sitter jag i soffan och är så galet seg i huvudet, orkar knappt resa mig upp och ta ett glas vatten fast jag är så galet törstig haha. Idag har det iallafall varit back to reality som gällt. Plugg plugg och åter plugg. Mia och Veronica kom hit vid 9 som vanligt och så har vi suttit och skrivit hela dagen. Eller jag gjorde en paus vid lunch då jag hade lovat att grädda våfflor, så det var bara att göra det. Vem har sagt att man inte kan äta våfflor dagen efter våffeldagen lixom ;). Idag känner jag mig iallafall väldigt lugn vad gäller uppsatsen. Har 2000 ord kvar att skriva och har ganska mycket att skriva om så det lär nog inte bli några problem, skrev drygt 1000 ord bara idag så det känns riktigt skönt. 


Nu har tjejerna precis gott och jag tänkte passa på att titta in här när jag ändå är i farten, egentligen så borde jag plocka ur diskmaskinen och städa köket men det får jag göra sen, ska strax börja laga mat så då har jag inget val haha. Ikväll är det äntligen ridning igen, vi får se hur det går med min trötta hjärna haha. Nä hörni, nu måste jag verkligen ta något att dricka, höres!


haha, Veronica åt grädde med våffla-inte tvärtom ;)

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards