lyckopillerelin

Alla inlägg den 5 april 2014

Av Elin - 5 april 2014 15:54

 

Hej på er fina människor som tittar in här. Vilket fantastiskt väder vi har idag, synd att jag inte har haft möjligheten att riktigt njuta av det, men det kommer fler gånger ;). TroTs att det inte blev så jätteskönt hem igårkväll så var det ändå väldigt tungt att gå upp vid 0830 i morse, kanske för att man visste ett det är lördag och då tog det emot lite. Upp gick jag iallafall eftersom jag lovat att jobba idag. Efter en kopp te och lite uppfräschning så var det dags att åka in mot stan. 

 

Kom väl fram vid 1030 ungefär och egentligen så har vi väl inte gjort så mycket om man ska vara petig. Vi gick en sväng till  Gallerian för att titta lite på TV-spel och mobiler men sen så gick vi hem igen, jag helt slut när vi kom hem och då hade vi bara varit iväg i en timme typ. Kanske inte är helt frisk ännu om jag blev då seg av en promenad, fast å andra sidan så var jag ju tvungen att hålla koll på en person till bortsett från mig själv. Nu sitter jag iallafall i sängen här i Gs rum och tvingar honom lyssna på Carola under tiden som jag surfar runt på på ipaden och han spelar TV-spel. Bra deal tycker jag minsann hihi. Jag åker väl härifrån vid 17 ungefär för att komma hem i tid till middagen, sen blir det bara vila resten av kvällen. Nä hörni, måste plocka ihop lite här ser jag. Återkommer ikväll.

 

     


 

 



Av Elin - 5 april 2014 09:00


Innan jag åker till jobbet så tänkte jag bjuda på ett inlägg om Cabaret som jag var och såg på igår kväll med mamma. Den största anledningen till varför jag ville kolla på denna musikal var för att Sarah Dawn Finer spelar huvudrollen som Sally Bowles, jag fick biljetter av mamma i julklapp så för mig var det gatis också hihi. Första pakrett satt vi på och jag var verkligen helnöjd! Musikalfreak som jag är så tycker jag om att se mimiken och skådespeleriet i närhet, till och med att se när ensamblen spottar på scenen hehe. Då känns det som att jag är där på riktigt och att det verkligen är live.Så ja, jag var nöjd! Speciellt varje gång man fick ögonkontakt med personerna på scenen.


Det var iallafall en otroligt bra musikal, jag skulle lätt kunna se den igen om jag säger så. Det var mycket humor i den blandat med mycket allvar. Det var också en riktigt bra ensamble med mycket duktiga musiker och skåderspelare. Sarah Dawn Finer var väldgit bra enligt mig, men alla borde ju veta vid detta lager att hon är en grym sångerska och en lika grym skådespelerska så det kan ju inte bli dåligt liksom. Jag hoppas jag får se henne på en musikalscen snart igen. Har ni inte sett Cabaret ännu, så gå och se den. Jag lovar er att ni inte kommer ångra er, boka biljetter pronto då jag vet att det nästan är slutsålt på alla föreställningar som är kvar.


Redo!


Nära och bra ;)


Det regnade pengar på oss längst fram innan pausen ;).


Snodde åt mig ett program och så fick jag med mig lite rekvisita som minne + biljetterna också såklart

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards