lyckopillerelin

Alla inlägg den 7 april 2014

Av Elin - 7 april 2014 17:36


Vi har en uppgift i skolan just nu att recensera några barnböcker och tänka ut hur man skulle kunna använda dem på andra sätt genom att lägga till ljud, andra färger, tecken eller liknande. Eftersom jag inte har orkat pallra mig ned till biblioteket här i Spånga under dagen så gick jag ned till källaren istället för att leta reda på gamla barnböcker som jag har haft när jag var liten, jag antar att jag inte behöver nämna att jag blev lite nostalgisk ;), vi skulle välja 2-3 stycken men jag kunde inte välja så det fick bli 5 böcker. Jag har så himla fina minnen från när jag satt i farmor och farfars soffa och lyssnade på när farmor läste Emma tvärtemot bara för att nämna ett exempel. Dessa böcker kommer jag verkligen spara och kanske till och med läsa för mina egna barn en dag. Har ni läst någon utav dessa böcker? Eller hade ni någon annan favorit som ni minns? :)


Av Elin - 7 april 2014 11:15


Hemma och redan helt slut. Dagen har knappt börjat och jag vill redan gå och lägga mig i sängen och sova igen haha. Är sjukt frusen också, antar att det beror på det fantastiska tråkiga vädret vi här här i Stockholm idag. Vart tog vårsolen vägen? Jaja, sjukhusbesöket gick iallafall helt okej. Var hos reumatologen och för en gång skull så var jag på ett ställe jag aldrig varit på förut, trodde knappt att det ens fanns ;). Jag blev väl inte mycket klokare av besöket, läkaren  fick jag inte heller något grepp om faktiskt. Kan inte bestämma mig om jag tyckte att han var bra eller dålig. Vi beslutade iallafall att jag skulle röntgas, ta blodprover och även ett ultraljud på handen, alltså jag börjar ju allvarligt talat snart tro att jag inbillar mig min svullnad och smärta eftersom ingen vet vad felet är ännu. Jag passade iallafall på att gå på drop in röntgen när jag var klar hos reumatologen så hade jag det gjort. Jag hade ju lite önskat att jag gick någon annanstans, när jag gick i dessa korridorer så kändes det nästan som att allt gick i slowmotion, mycket jobbiga minnen dyker upp. Menmen, röntgen gick iallafall snabbt och smärtfritt.


Efter sjukhuset så hade jag planerat att åka till stadsbiblioteket för att låna lite barnböcker och sen till en av mina favoritaffärer, Tehuset Java på Odengatan. Men när jag väl var vid bibblan så hittade jag inte det jag sökte och så skulle jag ha varit tvungen att vänta i ca 45 minuter innan tehuset öppnade så jag åkte hem istället och fick inget ärende uträttat, suck haha! Får åka ner till bibblan i Spånga i eftermiddag kanske och kolla om det finns några bra böcker där. Nu ska jag sätta mig och äta fisksoppa från igår med aoli, mamma är bäst på att laga denna maträtt så det blir säkert mumsigt! Ha en fortsatt trevlig dag, kram!


Av Elin - 7 april 2014 06:45


God morgon på er alla vackra människor där ute som läser. Måndag morgon vilket betyder en ny vecka. Det var länge sedan som jag var uppe så här tidigt om jag ska vara ärlig, 0615 som klockan var när den ringde brukar jag nästan ligga och sova min skönhetssömn varje dag. Nä men skämt o sido så brukar jag ändå sova vid den tiden, kanske inte så mycket de senaste veckorna men jag brukar försöka.

Ny vecka som sagt, veckan är fullproppad med massa skola, ridlektion och två sjukhusbesök. Ett om några timmar och ett på torsdag, så om jag verkar lite låg här på bloggen under denna och nästa vecka så vet ni varför. Jag har fortfarande inte riktigt vant mig vid alla sjukhusbesök under mitt liv. Speciellt dem till radiumhemmet, ibland kan jag verkligen tänka att det är helt surrealistiskt att jag som 22 åring ska behöva hålla till på den delen av sjukhuset. Jag har liksom fortfarande inte vant mig vid tanken att detta är mitt liv, ibland önskar jag att jag kunde få byta liv för ett tag.

Nog om det, idag är det iallafall ett besök hos reumatologen som gäller. Vi får se om jag går därifrån med en lättnad eller mer bekymmer. Snart vet jag, I'll keep you updated. Efter sjukhuset så hade jag tänkt att uträtta några ärenden när jag ändå är på språng. Nu är det dags att klä på sig kläder och slänga på sig lite smink, puss!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards