lyckopillerelin

Alla inlägg den 10 april 2014

Av Elin - 10 april 2014 16:50


Vilken jäkla skitdag jag har haft idag. Det var länge sedan som jag hade så här dåligt flyt på sjukhuset och självklart hände ju det på helt fel dag också, om det nu finns dagar där oflyt passar bättre hehe. Illamåendet har hållit i sig genom hela dagen, dock så mår jag snarare illa av hunger just nu i skrivandets stund. Jag har ju nämnt tidigare om vad jag egentligen tycker om datortomografin som jag gjorde idag. En helt ologisk slags röntgen där man ska dricka mycket vatten och få kontrast i blodet, få infart i armen och blablabla. Sist jag gjorde detta så gick det så himla smidigt! Det ända jobbiga var att jag blev stucken tre gånger för att få en infart i armen. Denna gång så gick det på bara två försök, tror det måste vara rekord. Dock så blev infarten i handleden, vilket gör sjukt ont och är otroligt osmidigt när man bara har en hand.


Jag hade pratat med min läkare på radiumhemmet för några veckor sedan att jag ville över dit efteråt för att ta blodprov när jag ändå hade en infart i armen så sagt och gjort, jag knatade över dit efter röntgen som för övrigt gick helt okej. Men när jag väl kom till radiumhemmet så började allt krångel. Ingen sköterska hade tid att ta emot mig, men när det väl hände så hade de inte så stor koll på varför jag var där, sen när vi skulle ta blodprov så fungerade inte infarten som den skulle så det blev inga prover. Vi var tvungna att ge upp helt enkelt. Så jäkla pissigt med tanke på att jag gick över dit bara för att jag inte ska behöva bli stucken flera gånger under bara några dagar. Sen så blödde jag självklart sjukt mycket när vi tog bort nålen, var tvungen att gå in på avdelningen igen när jag satte mig i bilen för jag blödde så mycket. Så ja, nu måste jag ändå tillbaka dit imorgon för att ta proverna jag inte kunde ta idag, surt! Håll alla tummar och tår eller be så många böner ni kan till Gud att cancerjäveln inte har kommit tillbaka och att allt ser bra ut, mer om det på onsdag. Resten av dagen ska jag bara sitta i soffan och ta det lugnt, är helt slut! 


AJ!

Av Elin - 10 april 2014 11:41


Hej på er vänner. Jag känner mig verkligen jättekonstig idag. Har inte sovit många timmar inatt, vaknade vid 2 av att jag mådde illa, ni vet paniken som kommer när man börjar tro att man har blivit magsjuk, den kom ganska så fort kan jag ju erkänna. Men som tur var så gick det bra och jag försökte bara somna om igen trots illamåendet, de resterande timmarna innan jag var tvungen att gå upp så sov jag väldigt oroligt. När klockan ringde vid 0645 så kände jag att dt var bättre, men att illamåendet fortfarande fanns kvar litegrann. Så det blev ingen skola för mig idag, skulle ju in till SU under förmiddagen på en lektion men jag kände att ajg ville vila upp mig istället eftersom jag ska till KS i eftermiddag. Så jag sov vidare och så gick jag upp vid 10 ungefär. 


Nu har jag tagit ett glas yoghurt och sitter i soffan med mjukiskläder. Illamåendet har inte försvunnit vilket börjar bli ganska så irriterande. Jag vet inte riktigt vad det beror på, om det är nervositet inför datortomografin i eftermiddag, eller om det beror på något annat. Hursom så går det inte att göra så mycket åt det nu känner jag, mamma ska komma förbi och hämta upp mig om ett tag så jag ska slippa åka buss till sjukhuset iallafall. Nä vänner, nu måste jag nog gå och klä på mig lite bättre kläder, kram på er. Hoppas ni mår bättre än vad jag gör just nu.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards