lyckopillerelin

Alla inlägg den 11 april 2014

Av Elin - 11 april 2014 19:00


Det finns så mycket jag borde göra som jag inte orkar ta tag i just nu. Jag försöker trycka på paus, men livet fortsätter. Jag vill bara andas lite, leva i nuet. Ibland känns det som att jag bara står och stirrar under tiden som alla andra bara fortsätter med sitt liv. Jag borde ringa och få mina proteser fixade, jag borde höra av mig till min VFU-förskola som är så otroligt fina mot mig hela tiden, jag borde plugga mycket mer, boka in ridlektioner som jag missat, höra av mig till några av mina vänner, jag borde vara gladare.

 

Jag vill inte tänka på sjukhus. På cancer. På döden. Jag vill leva. Jag vill leva så förbannat mycket. Slippa vara rädd. Tårarna kommer mer ofta nu, jag kan ha gråten i halsen i de mest oanade situationerna. Jag kan göra något i några timmar och glömma bort cancern och känna mig glad, men blir så otroligt besviken när verkligheten kommer ikapp och jag inser att detta är på riktigt. Att detta är mitt liv. Det är inte jag som styr över mitt liv just i dessa stunder, det är cancern. Jag förstår inte hur jag har kunnat bli så här svag.

Jag måste göra något. Cancern är inte värd att få så här mycket tid och energi. Jag måste kämpa. Visa att trots de jobbiga dagarna så är jag starkare. Mycket starkare. Gud, jag vet att du finns här för mig. Hjälp mig att hitta styrka och mod igen. Amen.

Av Elin - 11 april 2014 14:55


Hej på er vänner, här var det ganska tyst insåg jag nu när jag kommit hem. Idag ställde jag klockan på 10 för att inte sova hela dagen, bortsett från att när jag väl somnade igårkväll så sov jag nog ganska bra resten av natten, trots det så var jag sjukt trött när klockan ringde. Eftersom det gick skit på sjukhuset igår så var det bara att pallra sig dit idag igen. Jag tycker ju om nålar så otroligt ymcket så varför inte ha lite fredagsmys på radiumhemmet liksom...


Det gick ändå helt okej idag, det var inte så jättemånga före mig så jag slapp vänta i en timme trots att jag kom vid lunch. Det blev två stick och ett stick i fingret denna gång, det jobbiga var att det ena sticket blev strax under där de satte infarten igår så det gjorde sjukt jäkla ont måste jag säga. Kommer vara om i handleden i en vecka efter alla dessa stick. När jag gick därifrån så bultade det i hela armen. jag hoppas att jag slipper nålar på länge nu!


Min kompis i väntrummet varje gång jag ska ta blodprov, värmepåsen för att värma upp kärlen. Underlättar både mig och sköterskan som ska sticka. Man lär sig massa knep när man hänger på provtagningen mycket ;).


När jag kvar klar på sjukhuset så tog jag en liten spontanare in till odenplan. Jag tyckte att jag förtjänade en tripp till tehuset java för att frossa i massa teér och så gick jag förbi hemmakväll för att köpa en påse godis. Det är ju trots allt fredag och jag tyckte att jag kunde unna mig lite onyttigheter efter denna vecka.


När jag var på lakritsfestivalen för några veckor sedan så köpte jag Rooibos lakritste och en lakritsblandning. Dessa blev jag beroende av, så nu fyllde jag på mitt lilla förråd med massor av lakritste när jag var på Tehuset, hoppas att det räcker riktigt riktigt länge! Tycker ni om lakrits så borde ni prova detta te!


är jag hade handlat lite så kände jag att det var dags att bege sig hemmåt innan rusningstrafiken skulle komma. Så nu sitter jag här hemma i myskläder och håller på att somna. Galet vad trött man blir av att vara på sjukhuset, jag fattar egentligen inte varför-tog ju bara massa blodprov liksom. Men det kanske är lite psykiskt också för min del, mycket minnen som dyker upp eftersom jag hela tiden tar blodprov på radiumhemmet. Ikväll ska jag bara äta godis och ta det lugnt hemma i soffan, riktigt fredagsmys med andra ord :). Imorgon tror jag att jag ska jobba, men har inte hört något mer om det ännu så vi får se. Nu måste jag titta till köttfärsen som ligger i mickron för att tinas, ciao!





 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards