lyckopillerelin

Alla inlägg den 13 april 2014

Av Elin - 13 april 2014 18:23



Hej fina ni. Nu är jag hemma efter en lång dag. Känns skönt att äntligen vara hemma där man hittar i varje låda och har sina egna saker hehe. Min eftermiddag spenderades med massa fina människor som var och pärlade "Fuck cancer" armband åt Ung cancer. Vid 14 mötte jag Elin på centralen och efter en liten promenix så hittade vi äntligen till rätt hotell där vi skulle pärla armband. Eftersom det var första gången som vi båda var där så behövde vi bli lite uppdaterade först hur allt gick till, men när vi väl satte oss så blev vi lite varmare i kläderna.


Tiden tyckte jag gick väldigt fort, hade gärna suttit där i två timmar till och pärlat fler armband. I början så kände jag mig lite dålig när jag bara hade pärlat ett armband och Elin redan hunnit med typ tre, men efter ett tag så accepterade jag bara läget att det tar längre tid för mig, det är ju faktiskt svårare att pärla armband med en hand än två ;). Jag fick iallafall ihop tre armband denna gång, mamma hade beställt ett, jag ville ha ett med svarta pärlor och det tredje fick Ung cancer att sälja vidare. Nästa gång ska jag se till att jobba ännu fortare så jag får till fler armband. Det var en jättebra eftermiddag iallafall, jag längtar till nästa gång det är dags! Har ni inte varit och pärlat någon gång så gör det! Gå in på Ung cancerför att veta mer om hur, var och när det är dags nästa gång, ingen kan göra allt men alla kan göra något, don´t forget! Tack vare de två timmar Elin och jag var och pärlade så känner jag mig mycket starkare. Med hjälp av att pärla så fick jag ut mitt hat för denna vidriga sjukdom! Fuck cancer!


Mina tre armband jag gjorde idag.


Redo att knytas ihop.

Av Elin - 13 april 2014 12:02


Hej på er vänner, galet vad helgerna går fort! Imorgon är det redan måndag och jag måste åka till skolan under förmiddagen. Men sen är det minsann påsklov, om jag nu kan släppa skolan under veckan, är galet stressad! Igår hade vi iallafall lite myskväll på jobbet, tittade på Harry Potter tillsammans med killarna, åt sushi till middag, frossade i godis och hade det allmänt trevligt. Blev väl kanske något sent och jag var redo att gå och lägga mig redan vid 22, men lyckades ändå hålla mig vaken till 1(!?) sov ändå väldigt bra här inatt, man sover ju aldrig lika bra son i sin egen säng men jag känner mig ändå utvilad trots att jag var trött vid 10 när jag gick upp. I detta hushåll så kan det sovas halva dagen så jag gick upp och tog tag i köket som såg ut som ett bombnedslag efter igårkväll. Fast jag får väl skylla mig själv litegrann, det var ju jag som valde att lämna det så och ta hand om det idag istället ;).


Gårdagens middag.


Gjorde ordning en kopp te och satte mig och tittade på TV under tiden som alla andra sov, rätt mysigt faktiskt. Nu sitter jag fortfarande här i soffan och kollar på Gladiatorerna, killarna har vaknat och om ett tag tänkte jag sätta igång med lunchen. Kanske ska klä på mig bättre kläder också ;). Efter lunch så ska jag säga hej då för denna gång och åka mot centralen för att möta upp Elin. Vi ska till Ett hotell där i närheten för att gå på Ung Cancers pärldag, ska bli trevligt att träffa många nya människor och göra lite nytta genom att pärla deras fuck cancerarmband som de säljer sen. Jag kommer väl hem innan middag eller något sen får vi se vad som händer ikväll, ha en toppensöndag nu vänner. Kram!



Te och nyhetsmorgon.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards