lyckopillerelin

Alla inlägg den 14 april 2014

Av Elin - 14 april 2014 22:00


"Jag har somnat ibland
och hoppats att vakna
som nån helt annan
ett bättre jag
jag har tappat tron
jag har levt brevid
jag har gått på lina
hela mitt liv
Men åren går och man lär sig leva
med dom kort som delats ut
vågar jag säga att jag tror på ödet
och allt får en mening till slut"


- Mauro Scocco och Sarah Dawn Finer

Av Elin - 14 april 2014 20:15


Hej på er mina fina läsare som tittar in här. Har ni haft en bra dag idag? Min har varit toppen, fast den har gått sjukt fort. Tiden går fort när man har roligt säger man ju ;). Jag tänkte igårkväll att jag inte skulle behöva ställa väckarklockan, men johodå! Vid 1030 vaknade jag och insåg att jag skulle ta mig till sumpan på ca en timme. Men efter lite stress så lyckades jag komma i tid.

Mötte upp Veronica där och sedan Kajsa vid hallonbergen, vi åkte och handlade lite och sedan åkte vi vidare till Bella för att äta lunch ihop. Vi gjorde två jättegoda pajer som vi glatt proppade i oss och sen fick vi saffranspannkaka till efterrätt med bär och grädde, mums! Timmarna bara flög iväg och vi satt och pratade om allt möjligt och passade på att planera kristehim också, längtar!


Här lagar vi pajer för fulla mggar, tyvärr så kom inte Bella med på bilden som stod vid spisen :(


Efterrätten blev saffranspannkaka, mums!


Påskmust fick vi att dricka.


Så ja, det blev en väldigt lång lunch för oss alla, jag kom hem för ca 30 minuter sedan och har precis kommit ut från duschen. Har haft en väldigt bra dag och jag har fått skratta riktigt mycket, tacksam. Nu resten av kvällen ska jag ta det lugnt, plugga lite och imorgon är det dags att åka in till skolan och kanske tar en sväng förbi stallet för att äta pannkakor. Vi får se då helt enkelt. Ha en fortsatt bra dag nu och ta hand om varandra, kram!


Fint med solnedgång på vägen hem.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards