lyckopillerelin

Alla inlägg den 16 april 2014

Av Elin - 16 april 2014 22:02


Hemma och nyduschad efter en kväll i stallet. Åkte dit tidigare än vanligt idag för att hänga lite i lugn och ro innan man skulle upp på hästryggen. Om man bortser från att jag fick kramp när jag började rykta min smutsiga häst så var det riktigt mysigt att bara stå och gosa och borsta med Carola i öronen och umgås med Billy, han är så otroligt charmig den lilla plutten. 


Ridlektionen gick väl varken bra eller dåligt. Vi red skänkelvikningar och som vanligt så går det alltid lättare att flytta undan vänster skänkeln då jag kommer åt mer, höger går helt ok i skritt men när vi kommer upp i trav så är det näst intill omöjligt. Sitter jag ned så kan det bli lite lättare men inte mycket. I slutet när jag blev mer på med hägerskänkeln så började han förstå lite vad jag ville men inte helt bra. Jag får försökta klura ut något sätt att göra högerskänkeln bättre. Byta protes kanske....vi får se.


Vi jobbade idag med galoppfattningar från skritt. Där tycker jag att Billy har blivigt riktigt duktig. När jag brjade rida honom så minns jag att det var lite svårt att fatta från skritt, speciellt i höger. Men nu så gör han nästan klockrena fattningar i båda varven, kul! Jag har lite svårt att hålla galoppen i högervarvet då jag lätt blir för stark i ytterskänkeln och gör att han går in mot mitten och så har jag svårt med takten i innerskänkeln. Fina fattningar blev det iallafall haha. I slutet så kände jag att jag ite riktigt fick honom på plats utan att ajg slarvade lite. Nöjd med vissa delar av lektionen iallafall.


Av Elin - 16 april 2014 15:57


Hej på er vänner. Imorse vaknade jag med bibeln i sängen och Carola i öronen, måste ha somnat så inatt. Det var mysigt. Idag har jag inte klarat av att äta någonting. Jag har varit så nervös inför mitt återbesök så jag har mått illa ända sen igårkväll. Jag sov länge idag, ända till 11 och sen så har jag tittat på TV för att tankarna inte skulle vandra åt fel håll. Nu har jag precis kommit hem från sjukhuset och har lyckats smälla i mig en banan iallafall. Återbesöket gick inte alls som jag ville och jag gick ut därifrån fly förbannad och besviken.


Jag fick inte reda på någonting på återbesöket. Ni vet ju hur nervös jag har varit inför denna dag och så kommer jag in till min läkare 30 minuter sent(!!!???) och får inte veta någonting! Röntgenbilderna hade min läkare inte fått svar på än och alla blodprov hade inte ens tagits. Det ända jag fick svar på var vad som kommer att hända om det fortfarande ser något konstigt på röntgen och att hon skulle återkomma på telefon när hon fått alla svar. Jag hade verkligen förberett mig på att få besked om hur allt såg ut och nu måste jag vänta ännu längre, det är hemskt! Det är rena tortyren!


När jag skrev av mig på facebook så skrev jag att jag var så arg så jag skulle kunna slå sönder något och jag känner att ilskan börjar komma igen när jag tänker på det! Jag förstår inte att det ska vara så jävla svårt att ta emot patienter på ett bra sätt. Det är ingen jäkla förkylning det handlar om, det är cancer-det går inte att hålla på att dra ut på saker och ting! Förstår de inte hur jobbigt det är att gå och leva med denna ovisshet dag in och dag ut, någonting måste de ju göra för att det ska kännas lite bättre för patienten! Jag försöker verkligen att vara stark i dessa lägen, men ibland så orkar jag bara inte med hur jag blir behandlad, det är som sagt rena tortyren att gå runt och försöka balansera tankarna "tänk om" och "det kommer bli bra". Vi får helt enkelt se när jag får reda på saker och ting, just nu är jag bara irriterad, besviken och ledsen. Skitcancer!

Av Elin - 16 april 2014 12:28


7 år sedan på dagen då jag miste min bästa vän. Tiden går fort. Jag kommer aldrig glömma dig.


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards