lyckopillerelin

Alla inlägg den 19 april 2014

Av Elin - 19 april 2014 20:44


God kväll på er kära vänner. Tänkte bara titta in här en snabbis innan dagen flyger förbi ännu mer. Hade jag varit inne i stan så hade ajg fått panik över att dagarna går så fort, men ute på landet så har jag alltid en annan känsla, ett mer lugn och tar en dag i sänder. Skönt att ha ett sådant ställe ibland när det blir lite för mycket. Har som sagt inte gjort mycket alls idag. Men nu ikväll så blir det jobb med massa godis och Harry Potter, mys! Har precis gått över ön för att hämta upp G och nu sitter vi här och väntar på att Harry Potter ska börja samtidigt som vi snaskar godis, bättre avslut på påskafton kan jag ju inte få! Ta hand om varandra och glöm inte att du är värdefull, kram på er!


Av Elin - 19 april 2014 15:23


Glad påsk fina ni! Jag hoppas ni har en toppendag. Här ute på landet så har vi inte så mycket påsk måste jag säga, det ända som liknar påsk är vår påskmust och godiset som står framme haha. Men det blir nog mer påsk när vi åker hem till mormoro ch morfar på måndag skulle jag tro. Första natten på landet var det inatt, som alltid så inser man när man kommer ut hit efter vintern hur beroende av internet man egentligen är. Inte så jag blir frustrerad eller något när jag inte har internet utan att det mer känns tomt, kanske skönt på ett sätt. Även om jag har internet här fast inte lika bra och obegränsat som hemma så försöker jag att lägga ifrån mig telefonen mer här, tror att det kan vara nyttigt ibland.


Sov ända till 11:15 idag(!!??) alldeles för länge med andra ord! Jag får försöka skärpa mig de sista dagarna på lovet, har fortfarande inte fattat att jag har påsklov, är inte van vid sånna här smålov haha. Har egentligen inte gjort någonting idag, har haft sjukt ont i min hand hela dagen, det typ bränner och krampar hela tiden-asjobbigt! Just nu sitter jag faktiskt inne och tittar på Världscupfinalen i dressyr, eller jag zappar lite mellan det och Harry Potter hehe. Jag är lite irriterad på mig själv som glömde att ta med mig någon bok att läsa, annars hade jag spenderat alla dagar här ute på landet med att läsa i solen. Får ta med till nästa gång istället, jag kan verkligen inte läsa på något annat ställe än på landet, konstigt det där. Nä hörni, nu ska jag sluta flumma runt här och titta på Harry Potter istället, kärlek!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards