lyckopillerelin

Alla inlägg den 23 april 2014

Av Elin - 23 april 2014 21:27


Hej på er finisar. Nu är jag äntligen hemma efter denna långa och händelserika dag. Har haft en fantastisk dag faktiskt, bättre än vad jag trodde när jag gick upp i morse haha. Dagen började kanske inte på bästa sätt när jag missade bussen då jag gick och tänkte på helt andra saker hemma i huset, tills jag insåg att bussen hade gått för länge sen när jag fick ett sms från Mia vart på tåget hon satt. Kom iallafall iväg och mötte Mia och Veronica i sumpan, vi passade på att gå och handla lunch till oss och sen så tog vi en spontanare in till systemet på vägen hem och köpta en box rosé.


Gick hem till Veronica och började laga kycklingsallad till lunch. Vi tog även årets första rosé till lunchen, väldigt lyxigt så här på lill-lördagen! Det hela slutade med att vi satt på balkongen i flera timmar i solen och drack rosé, lyssnade på musik och snackade allt möjligt, himla trevlig pluggdag måste jag säga! Det var ju egentligen meningen att vi skulle plugga under dagen, men ja så blev det ju inte riktigt.


Mums!


Mia fick vara med på bild.


Och jag med!


Vi pluggade väl kanske lite den sista halvtimmen innan Mia gick och sen så gick jag en timme senare, jag hade ju egentligen planerat att åka hem emellan men tiden gick fort så jag åkte direkt raka vägen till kanslit i Solna för Stockholms läns ridsportsförbund för ett DUS-möte. Vi var få men jag tycker ändå att vi fick koll på lite saker och tog en del bra beslut. Detta ledde ju till att jag missade min ridlektion ikväll, tråkgit men det är smällar jag får ta ibland tror jag. Blev ju lite ridsport idag iallafall haha.


Min middag.


Lite av dagens uppgifter.


Stockholms läns ridsportsförbunds värdegrund, heja ridsporten!


Nu är jag som sagt hemma efter lite strul med bussar som inte kom i tid mm, känns skönt att vara hemma. Sitter i soffan och dricker mitt lakritste och tittar på Helt sjukt. Imorgon är det skola som gäller mellan 12-16 så det blir lite sovmorgon iallafall-skönt! Känner mig redan ganska trött, så vi får se hur länge jag stannar uppe. Nä hörni, hoppas ni har haft en bra dag i solen idag, kram!

Av Elin - 23 april 2014 12:00


Detta kan ni väl inte ha missat? Om ni har det så vet ni nu. Jag längtar sjukt mycket trots att jag har haft många diskussioner med pappa hur detta ska sluta. Men det finns ingen som är så äkta som Carola och jag väljer att älska henne får den hon är. Höst nu tack! ;)


Bild lånad från TV4.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards