lyckopillerelin

Alla inlägg den 25 april 2014

Av Elin - 25 april 2014 15:35


Hej på er alla. Ännu en dag där det är fullt upp och jag far och flänger fram och tillbaka. Egentligen kanske ajg skulle behöva en dag där jag är helt helt ledig så kanske det blir något plugg gjort, har liksom ingen ork när jag kommer hem efter skola eller något annat att sätta mig ned och skriva tre texter som jag känner att jag inte har världens koll på. Men imorgon och på söndag får jag se till att få det gjort!


Har nyss kommit hem efter en timme på min kära VFU-förskola. Har haft möte med mn handledare och planerat denna period litegrann, har mycket saker att göra, men det blir nog kul ändå! Så länge som jag håller mig frisk så löser sig nog allt och jag får det säkert jättebra trots mycket annat att göra. När jag var på väg hem så bestämde jag mig i sista sekunden för att gå in på systemet inne i stan istället, så hade jag det gjort. Nu har ajg precis kommit hem och satt mig i soffan. Om 15 minuter ska jag iväg igen för att åka in till stan igen (fråga mig itne varför jag fixade allt på en gång!) Ska möte upp Mia på tåget och så ska vi gå några ärenden innan vi åker hemåt igen. Fullt upp som sagt! När jag kommer hem så ska jag i princip bara äta och bättra på sminket sen åker jag mot Lisa för rosékväll, mys!


Av Elin - 25 april 2014 11:15


Nu ska jag sätta mig ned och skriva det där inlägget jag skrev om igårkväll. Anledningen till att jag inte nämnt detta tidigare är för att det har varit en ganska lång process från start till där vi är nu. Sen ska jag ärligt talat säga att jag inte vågat ta upp det för att jag själv knappt trott att det är sant, jag ville helt enkelt vara säker på att jag verkligen fick vara involverad i detta.

Vi tar det från början, i november fick jag en förfrågan via mejl om jag var intresserad av att arbeta i den nationella kommittén för ryttare och kuskar med funktionsnedsättning. Tidigare år så har det varit uppdelade kommittéer men detta år så har det alltså beslutats att sätta ihop dessa olika kommittéer till en kommitté på central nivå. Jag blev otroligt glad för förfrågan och självklart så svarade jag att jag var intresserad oavsett om jag redan då tyckte att jag hade mycket i agendan, men eftersom detta är en av mina drömmar att få påverka ridsporten för funktionsnedsatta så gick jag in för det med mottot allting går bara viljan finns!

Det dröjde ett bra tag innan jag hörde något mer och i mars så hade jag faktiskt förberett mig på att min nominering inte hade gått igenom, men hoppet kom tillbaka när jag var på Göteborgs horse show och ämnet kom på tal igen. I slutet av mars så kom mejlet att arbetet hade sats igång och igår kände jag att jag fick en ytterligare bekräftelse på mejl att jag är med i gänget. Några datum för möten är satta och redan i mitten av juni ska vi ses i Stockholm för att komma igång med arbetet.

Det känns fortfarande helt sjukt att jag har fått denna möjlighet och jag är otroligt stolt att folk både på distrikt och centralnivå tror på mig så pass mycket. Jag brinner verkligen för att alla ska få en möjlighet att rida och att alla ska få en bättre förståelse för hur bra och viktig ridningen kan vara för funktionsnedsatta. Jag hade aldrig varit den jag är idag utan alla möjligheter och utmaningar jag har fått genom snart 16 år på ridskola och allt styrelsearbete. Jag ser verkligen fram emot att få påverka den svenska ridsporten för funktionsnedsatta och jag hoppas verkligen att jag inte gör de människor som nominerade mig besvikna. Mot nya uppdrag och utmaningar, jag tror jag är redo, heja ridsporten!


Inte kunde jag tro när jag satt där i långkalsonger och red med ledare att jag ridsporten skulle vara en så stor del i mitt liv som den är idag. Helt fantastiskt! 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards