lyckopillerelin

Alla inlägg den 27 april 2014

Av Elin - 27 april 2014 22:45


Ända sedan jag var liten så har jag älskar att fiska. Jag har en pappa som är väldigt intresserad av detta och även min farmor gillade att åka ut och fiska. Jag tycker att det är mysigt att sitta i båten på spegelblankt vatten och bara vänta på att få napp, det är något med lugnet som gör det. Bara pappa och jag ensamma i en liten båt. Något som är speciellt med att fiska är också spänningen, man vet aldrig förs när man väl är där och då om man kommer att få någon fisk eller inte. Jag har många fina barndomsminnen där jag sitter med farmor och fiskar i Dalarna, eller när pappa och jag åker ut sent en sommarkväll och kastar i våran vik på landet.


Av Elin - 27 april 2014 19:03


Oj vilken lång dag det har varit idag. Är helt slutkörd nu känner jag när jag satt mig ned i soffan efter att ha ätit middag. Tog mig in till stan för att jobba strax innan lunch och hämtade upp G för att sedan promenera till moderna museet för att kolla på en mindcraftutställning som just nu visas där. Han var helt lyrisk och tyckte att alla andra barn skulle sluta spela så han kunde spela istället haha. Vi var iallafall där i ca en halvtimme innan vi tog bussen hem. På vägen dit så kände jag att jag började få solsting och drack sjukt mycket vatten när vi kom fram. Det var nästan lite för varmt för att promenera i steksol i 20-25 minuter tyckte jag. Det ända positiva är ju att det är otroligt fint i Stockholm eftersom vi har så mycket vatten.


Från Skeppsholmsbron.


En liten del av visningen.


När vi var nöjda så tog vi bussen hem, jag släppte av G hemma hos honom och så fortsatte jag vidare med bussen till centralen. Eftersom Cicci för en gång skull var i Stockholm idag så passade jag självklart på att möta upp henne vid centralen för att få krama om henne lite, vi stod och grät och kramades i typ 5 minuter tills jag var tvungen att gå vidare, men det var så härligt att få krama om henne! Mötte upp Elin och Filippa och så fortsatte vi till hotellet där det var dags att pärla armband till Ung cancer igen, hade verkligen längtat! Det är något speciellt med att sitta där och pärla i flera timmar med härliga människor och gratis fika. Avkopplande till tusen är det + att det är för en god sak.


Gratis fika blev det såklart.


Idag pärlade jag 5 st armband varav ett fick jag då gratis.


Mycket armband blir det


De vita armbanden verkar vara populärast att göra


Nu är jag då hemma och har precis ätit middag. Håller på att somna redan nu i soffan känner jag haha. Ikväll blir det bara en hemmakväll i soffan tror jag minsann, hoppas att ni har njutit av det varma vädret idag vänner, jag är en aning röd i ansiktet såg jag när jag kom hem. Kram på er!

Av Elin - 27 april 2014 11:26


Hej på er vänner. Gud, ännu tröttare var jag idag kan jag lova. Men det positiva med det är kanske att jag somnar extra tidigt ikväll och vaknar superpigg imorgonbitti, det vore något. Kvällen igår var supernajs, men det avslutades väl inte precis som jag hade hoppats på om jag säger så. Kom hem vid typ 0430 inatt och sovit till typ 10 idag då jag blev väckt av att telefonen ringde, jobbet kallade och om någon timme ska jag då åka till moderna museet, eller ja, typ dit. På ett sätt så känns det skönt att faktiskt ha fullt upp men på ett annat sätt så känns det ändå jobbigt med tanke på att jag har så mycket annat att göra som jag borde ta tag i. Men nu är jag redo att uppdatera er om gårkvällen iallafall.


Var jättetrevligt igår verkligen. Var ju inflyttningsfest i sumpan hos Veronica då hon flyttat dit, var mycket härligt folk där och tiden gick väldigt fort. Jag hade tänkt att bli tidig hem och typ gå vid 00 då det pratades om att vi skulle ut på Garbo sen och jag hade ingen ork att följa med, men det slutade med att vi skippade det och stannade hemma istället, eftersom att det inte blev något krogenbesök så stannade jag självklart längre och umgicks med alla människor, mycket mer trevligt. Vid 0230 ungefär så började vi sena människor att åka hemåt och jag var tvungen att ta världens omväg hem så vid ca 04:30 så var jag hemma i Spånga igen, och vid 0440 låg jag i sängen, kändes ändå skönt att sova i sin egen säng under natten, jag sover mycket bättre så trots att det nästan kändes onödigt att sova för ajg kom hem så sent.


Men jag var så förbannat arg hela hemresan då jag inte hade något internet på telefonen under hela kvällen och på så sätt gjorde att jag kom hem sååååå mycket senare än vad jag tänkt. Blir fortfarande arg när jag tänker på det! Hade jag haft internet på telefonen så hade jag kunnat dubbelkolla hur jag skulle åka hem och på så sätt sluppit åka in till stan för att sedan ta nattbussen hem tillsammans med packade ungdomar, det började fasen redan bli ljust när jag var på väg hem! då är det riktigt illa, känner mig sååå för gammal för att vara ute så sent haha. Blev iallafall road av ett gäng grabbar som försökte sig på att sjunga och spela dansband på bussen på fyllan. Men oavsett så blir jag ibland så arg på både mig själv och tekniken, att man litar så mycket på den men att den ändå strular när man behöver den som mest! Hem kom jag iallafall och jag har lärt mig att aldrig lämna pengarna hemma, annars hade jag så tagit en taxi hem! Åh var så arg på mig själv!


Nu löste sig allt ändå och jag denna dag blev ju lite ändrad också. Först ska jag jobba och senare i eftermiddag ska ajg pärla med Ung cancer igen, längtar! Nä hörni, trycka i mig något ätbart måste jag göra, see you!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards