lyckopillerelin

Alla inlägg den 30 april 2014

Av Elin - 30 april 2014 21:33


Eller ja, ridlektion och ridlektion. Vi hade teori idag som jag inte har haft på år och dar. Idag fick vi iallafall öva på att tömköra, det har jag inte heller gjort på år och dar, så det var verkligen på tiden att få göra det igen. Det var riktigt kul faktiskt! Det är ju lite svårare för mig med en hand, dels för att man måste ha en rem i vardera hand och dels för att jag då inte är van att rida på det sättet ens så då får jag lite kortslutning i hjärnan haha. Jag fick iallafall prova att tömköra med Rebecca, hon höll i en rem och jag i den andra, så fick vi hjälpas åt att ställa och hålla emot. Det gick över förväntan faktiskt! Vi hade världens teamwork och klarade av att få smulan att knata på i en jättefin form i en stor del av lektioner på volter och fyrkantspår. Egentligen så finns det inte så mycket mer att skriva om kvällens lektion, nästa vecka är det ridning som vanligt, vi får se hur det går ;). Nu ska jag ut och fira Valborg, blev en liten spontan grillkväll iallafall, mys!


Lilla Smulan fick springa på bra idag ;)

Av Elin - 30 april 2014 15:22


Halloj på er vänner. Idag sov jag nog ikapp de timmar jag har missat med sömn de senaste dagarna, sov i princip i 10 timmar i sträck, sjukt. Idag ärr jag ledig heeeela dagen, så skönt är det. Ännu skönare är att jag inte har något plugg att göra så det är verkligen ledigt på riktigt! I förmiddags så gjorde jag inget speciellt, tittade lite på TV och lagade lunch till mig själv typ. Gjorde en egen omelett som var jättegod med rödlök, fetaost, skinka och vitlök i, det kan inte misslyckats ;).



Nu de senaste två timmarna så har jag storstädat mitt rum. Har inte tagit någon före och efterbild då det såg förskräckligt ut innan, ovisbart! Har inte orkat eller haft tiden att städa riktigt på ett tag och då har jag bara slängt in allt i mitt rum så länge, men nu så är jag precis klar med städningen och det är hur fräscht som helst nu, skönt. Det bästa blir ikväll när jag går och lägger mig i en ren och nybäddad säng, mys!


Nu ska jag sitta i soffan resten av dagen, ska passa på att skicka iväg ett mejl till min hadledare som jag lovat och sen så ska jag planera lite DUS saker inför mötet på tisdag. Ikväll blir det äntligen ridning, det känns som om en evighet sedan som jag red eftersom jag inte red förra veckan. Idag är det ju också valborg, men jag firar det med ridlektion istället-har faktiskt aldrig varit ute och röjt på valborg förrut, eller på 1 maj kanske ;). Återkommer senare, kram på er!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards