lyckopillerelin

Alla inlägg den 12 maj 2014

Av Elin - 12 maj 2014 20:12


Hej på er vänner. Det känns verkligen som att det ända jag gör hemma just nu är att äta, duscha och sova just nu. Dagarna går i en rasande fart just nu och det känns som att tiden på förskolan snart är slut varje gång man kollar i almanackan. Nu är jag iallafall inne på vecka två av ca fyra och det har hänt sjukt mycket idag! Det är nästan att det känns som att det som hände i morse hände för flera dagar sedan haha. Dagen började direkt med att försöka ta tag i en viktig händelse som sedan pågick under hela dagen, lärde mig mycket om mig själv och hur jag ska tackla vissa situationer i mitt framtida yrke.


Annars så har dgen flytit på. Under eftermiddagen så gick jag in till en annan avdelning för att hälsa på och vara lite med dem. Var både jobbigt och kul på samma gång, det är en helt annan stämning och ljudvolym bland större barn än mindre, tyckte det var mycket mer högljutt med de stora barnen. Men med dem så kan man lägga pussel och spela spel eller liknande på ett annat sätt än med små barn, men vad säger man? Var ålder har sin charm ;).


Denna knåpade jag och ett av barnen ihop ;)



Timmen innan jag slutade så passade jag och min handledare att ha handledning på en gång eftersom jag skulle vara med på APTn under kvällen och hade lite tid emellan där. Att vara med på APT var väldigt lärorikt och intressant! Ser verkligen fram emot att få jobba på riktigt nu när jag är med på så mycket möten och sånt. Vid 1830 så avslutade vi mötet och tackade för oss och så åkte jag hemåt. Nu har jag precis käkat lite middag och sitter i soffan i myskläder, blir en tidig kväll ikväll känner jag, har haft ont i huvudet hela dagen idag och är sjukt trött redan nu känner jag. Tillbaka till förskolan klockan 09:00 imorgon, alltså bara hem och äta och sova med andra ord haha ;).


Hörntomten på vår gata har alltid så otroligt mycket gullvivor denna årstid, jag vill också ha så- så himla vackert!





 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards