lyckopillerelin

Alla inlägg den 15 maj 2014

Av Elin - 15 maj 2014 20:53


Hej på er vänner, nu har jag kommit hem och är redo för att uppdatera er om denna långa dag. Eftersom jag gick 30 minuter tidigare igår får att hinna äta innan ridpasset så började jag en halvtimme tidigare idag istället, alltså 0830. Idag har det ju varit och är fortfarande förskolans dag, men eftersom våra barn är så små så resonerade vi på min avdelning att vi inte skulle göra någon jättestor grej av det, för de skulle ändå inte förstå vad vi gör och varför. Men det var väldigt stojigt på gården under morgonen och förmiddagen så vi gick hela gänget en liten promenad i det fina vädret istället till bilparken. Bilparken är en jättebra park en bit bort från förskolan där det finns massa olika roliga saker att göra + att den är inhägnad, perfekt när man har små barn med sig! Vi gick dit, åt frukt, lekte lite och sedan gick vi en promenad hem igen med ett stopp vid en bro i närheten för att leka lite bockarna bruse. En väldigt trevlig och mysig promenad med alla barnen blev det! Annars så har dagen flutit på på förskolan. Vi har lekt och haft föräldrarfika nere i gympasalen, väldigt mysigt.


Vi spelade memory.


När jag slutade vid 16 så åkte jag in mot stan och mötte upp Fillan, var sjukt länge sedan vi såg så det var verkligen på tiden! Vi åkte upp till Stadsteaterns Café panorama och satte oss uppe på uteserveringen och fikade/åt lite middag. Var väldigt mysigt att sitta ute och äta och prata ikapp oss lite.


Tog bland annat en salami och brie smörgås, var sjukt länge sedan som jag åt det!


Vi satt och pratade om allt möjligt på uteserveringen ett tag, sedan blev det lite kallt ute och vi flyttade in till värmen. Vi satt i några timmar, sedan begav vi oss hem till Spånga. Det var härligt att få lite kvalitetstid med min fina barndomsvän så här en vanlig torsdag!


Åh, det blommar så mycket just nu!


Det har varit en lång dag känner jag nu när jag har satt mig ned. Känner också att mina tankar banar iväg allt förmycket just nu, när jag ko mhem så möttes jag av ett brev från karolinska-kanske inte just det ajg hade hoppats på när jag precis har börjat lugna ned mig med allt vad som gäller cancern. Ibland orkar jag inte med detta skit alltså!



Nu måste jag iallafall svara på ett gäng mejl och göra lite annat, imorgon är det freeeeedaaaag! :D Ha en fortsatt härlig torsdag, kram på er alla fina.


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards