lyckopillerelin

Alla inlägg den 18 maj 2014

Av Elin - 18 maj 2014 18:30


Så var denna helg också slut snart. Tiden går fort vill jag lova! Idag har jag spenderat dagen inne i stan för att medverka på Hästens dag. ATG har arrangerat detta för att peppa inför elitloppet som är nästa vecka. Jag fick frågan från Svenska ridsportsförbundet i veckan om DUS Stockholm ville komma och bli intervjuad om vad vi gör och hur ungdomsverksamheten inom ridsporten fungerar. Eftersom vi blev lite sent informerade om detta så kunde bara jag komma och bli intervjuad, så så fick det bli.



Jag kom dit redan vid 1145 ungefär i förmiddags, hade Rebecca med mig eftersom vi båda ville se Bo Jenå som skulle visa lite frihetsdressyr med en av hans hästar.


Blir alltid så fascinerad när dessa hästar klarar av så himla mycket ljud och folk.


Den var så otroligt lugn bland alla människor när alla ville komma fram och hälsa.


Jag skulle inte vara uppe på scenen förs vid 1530 så Rebecca och jag gick runt lite och kollade i olika montrar, hälsade på lite hästar och kollade på ponnytrav och ponnyridning.


Så söta så man dör! Ville ta med allihopa hem haha!


När vi kände oss nöjda och hade pratat med lite folk så gick vi för att ta en fika, bortsett från två fruktansvärt ouppfostrade barn så var det väldigt trevligt att sitta utomhus och snacka.


Jag åt en jättegod jordgubbskaka och en blåbärssmoothie, mums!


När vi ätit upp och tagit det lite lugnt så skildes vi åt och jag gick till Stadsteatern för att boka biljetter till en musikal och även gå lite andra ärenden. Sedan så tog jag en iste på Waynes i skuggan för att fördriva tiden lite, trevligt med lite ensamtid, fast det blev lite för länge haha.


 

Bjuder på en bild som Rebecca tog från fikat på mig + en bild på världens godaste iste.


Vid 1530 så var det dags för mig att kliva upp på scenen och bli intervjuad. Jag var väldigt dåligt förberedd då jag bara hade fått reda på några punkter som skulle tas upp, men som inte alls togs upp. Pratade om mig själv och försökte att svara så gott jag kunde på de frågor som jag gärna hade velat förbereda svar på innan. Tycker att det är väldigt svårt att svara på frågor hur man vill påverka och andra faktafrågor när man inte har fått dubbelkolla svaret eller helst av allt klura lite på frågan för att få till ett bra svar. Menmen, jag hoppas att ajg inte gjorde bort mig totalt, om jag nu gjorde det så skyller vi på att det var första gången och att jag iallafall har lärt mig massor! Var en otrolgit kul erfarenhet iallafall och jag hoppas att jag får ännu flera chanser att få synas! Tyvärr så har ajg ingen blid från när jag blev intervjuad men det kanske kommer om någon har lyckats knäppa någon.


Blev även tatuerad, älska hästkraft!


När jag var färdigintervjuad så fick jag sällskap av Ida, en gammal klasskamrat från universitetet. Vi sprang på varandra utanför Svenska ridsportsförbundets monter innan min intervju och sedan så hade vi sällskap tills vi tog våra tåg hem. Men mellan intervjun och tågresan hem så gick vi in i lite affärer och bara gick och pratade, väldigt trevligt! Kom nog hem strax innan 17 och kunde äntligen byta om till myskläder och sätta mig ned och andas lite. Nu har vi precis ätit middag här hemma och sen får vi se vad som händer resten av dagen. Hoppas att ni också har haft en bra dag, kramkram!




 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards