lyckopillerelin

Alla inlägg den 22 maj 2014

Av Elin - 22 maj 2014 22:04


Hej på er vänner, jag lever i allra högsta grad! Men det blev lite ändrade planer för mig så det har varit en ruskigt lång dag idag. Åkte hemifrån strax innan 7 i morse och kom hem nu för cirkus tio minuter sedan. Har under dagen hållit igång typ hela tiden, eller ja, mer eller mindre. Idag har vi haft planeringsdag hela dagen. Först lite snack och diskussioner i gympasalen med förskolorna närmast och vår förskola, vad kvalitet är och sådant. Sedan efter en lunchpaus så var det dags att sätta sig ned i varje arbetslag och utvärdera barnens utveckling på avdelningen och liknande. Väldigt spännande! Även om det är roligast att vara i barngruppen så tyckte jag ändå att det var intressant att se hur man satt och arbetade med sådana frågor också!


Vid 1630 så gav vi upp för dagen och beslöt oss för att fortsätta imorgon, jag stannade kvar en timme för att hjälpa till att förbereda vernissagen vi ska ha på tisdag på förskolan. När vi kände oss nöjda med det så följde jag med spontant på en AW med gänget, mycket mycket trevligt med tanke på det fina vädret som vi har haft idag, vi satt där i solen på Sonjas grek i några timmar och pratade om allt möjligt, men vid 21 så var det dags att dra sig hemåt eftersom det är en dag imorgon också. Har haft en otroligt bra och lärorik dag idag med massa trevliga människor! Tänk om alla dagar kunde få spenderas med alla dessa olika trevliga människor, vad bra jag skulle ha haft det då!


Men vet ni vad som är dags nu? Klockan står på 0630 imorgon och det är ännu en dag med planering. Så nu är det dags att hoppa i säng för lilla mig, kram kram på er och god natt!


Ett glas rosé i solen en vanlig torsdagskväll gick liksom inte att säga nej till!


Till middag blev det något lätt, fetaost röra på bröd-mums!!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards