lyckopillerelin

Alla inlägg den 25 maj 2014

Av Elin - 25 maj 2014 16:56


Bortsett från att jag idag har umgåtts med min fina mamma genom att vara på shoppingtur så har jag också fått med mig båda mina kära föräldrar på lägenhetsvisning. Jag är ju typ beroende av hemnet och igår när jag hade lite tid att spilla så satte jag mig och kollade igenom några lägenheter, jag fick pappa med mig och så bestämde vi att idag skulle vi + mamma åka iväg och kolla lite eftersom jag har tjatat så mycket. Inte kanske för att precis köpa något, utan för att kolla lite, lära sig vad man gillar eller inte gillar mm. Nyttigt att åka iväg och kolla ibland tror jag, så man inte tar första bästa för att man tycker att man blev sååå kär.


Det var tänkt att vi bara skulle kolla på en etta i Huvusta som inte låg på ett sådant jättehögt pris, en jättefin lägenhet som var fräsh och ändå ganska rymlig. Dock så låg den så himla nära järnvägsspåren och det kändes lite jobbigt om det är varmt och man vill ha öppna fönster på sommaren. Men överlag så var den ändå helt ok. När vi var nöjda där så såg vi att en annan lägenhet var ute för visning i området så vi knallade dit och kollade på en tvåa denna gång. Jag kan säga att alla tre blev lite kära i den lägenheten, den var stor, rymlig, jättefräsh, hade balkong och ett jättefint område med lekpark och allt möjligt, men priset var ju en aning högre då tyvärr haha. Så ja, det var väldgit spännade att gå på visningarna, kändes som att jag lärde mig mycket och nu är jag riktigt peppad på att åka runt på fler!


Av Elin - 25 maj 2014 12:00


Men hörni, jag har ju helt glömt bort att posta detta inlägg inser jag nu! Ett utav ärendena som jag gjorde i söndags förra veckan under tiden som jag väntade på att bli intervjuad var att knalla upp till Stadsteatern. Har sett massor utav reklam att musikalen Chicago ska börja gå i September, Lisa Nilsson spelar huvudrollen som Roxie Hart och Sharon Dyall som Velma Kelly. Har ni inte sett filmen så tycker jag att ni ska göra det, den är väldigt bra! Jag och Lisa har pratat om att vi ska gå på denna musikal och i söndags så tog jag tag i saken och bokade biljetter till oss. Den 2 November klockan 19:00 på femte parkett befinner vi oss alltså i publiken och kollar på musikalen Chicago, ska bli riktigt spännande!


Bild lånad från Stadsteatern, foto: Carl Bengtsson

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards