lyckopillerelin

Alla inlägg den 4 juni 2014

Av Elin - 4 juni 2014 21:54


Näst sista ridlektionen för denna termin var det ikväll, helt sjukt att hästarna åker på sommarbete om typ 14 dagar! Kändes skönt att få hoppa upp på hästryggen idag iallafall, red ju inte förra veckan och denna vecka har varit så otroligt omtumlande så jag behövde verkligen få andas lite häst och bara tänka på hästen och mig. Billy blev det, som alltid. Vi började med en liten promenad runt galoppbanan, jag red sist så då passade jag på att jobba lite med halter och skritt övergångar och även göra lite öppna för att känna på honom. Tyckte att han kändes väldgit på och sammarbetsvillig redan från början, men när vi kom in så började han sega ihop lite.


Red lite fritt i början, jobbade mycket med tempoväxlingar och på böjda spår. Men det gick lite trögt, tyckte mest att han sprang på med huvudet uppe i luften och fick inte riktigt igång honom. Efter en liten paus så red vi skänkelvikningar på den förlängda hörnlinjen i trav. Att flytta undan vänster skänkel gick mycket smidigare än höger, som alltid. Efter det så kom vi på volterna och travade ett kvarts varv, skrittade ett kvarts varv och sedan galopp i ett halvt varv. Bortsett från att det var lite ont om plats så tyckte jag ändå att det gick bra, han gjorde fina fattningar förutom att han tog upp huvudet precis vid fattningarna men sedan kom han ned igen och galopperade på bra i båda varven. En rolig övning var det, tycker om galoppövningar så man kan känna skillnaderna från första till sista fattningen haha.


I slutet så travade vi av hästarna lite och då gick han som tåget, fin form och travade på bra, trots att han var väldigt trött. En bra lektion med andra ord, nästa vecka är det ridning på ängen om jag gissar rätt, längtar!


 

Av Elin - 4 juni 2014 17:39


Hej på er vänner, sitter just nu på bussen och skriver på vägen hem från skolan. Fick sovmorgon idag, men vaknade per automatik vid 7 ändå haha. Idag har jag varit i skolan från 11 till ungefär 1715, en lång dag med andra ord. Haft ett examinerande seminarium uppdelat i tre delar, vet inte riktigt vad jag tycker om det, det har varit krävande faktiskt. Fast vid lunch så började jag känna av lite huvudvärk och ont i halsen så det kan ju bero på det, vi får hoppas att det bara är på grund av detta tryckande väder, är väldigt kvavt ute och jag har verkligen inte tid att vara sjuk trots att jag får sommarlov imorgon!

Kändes ganska konstigt att inte åka in till förskolan i förmiddags, saknar allihop redan, vilken tur att jag ska tillbaka imorgon igen, dock bara under den dagen. Känns iallafall skönt att jag inte behöver åka in till universitetet på ca tre månader! Nä hörni, känner att jag börjar skriva om allt möjligt trams, hinner hem en snabbis och äta innan det är dags att åka mot stallet lite senare, därför skriver jag nu. Hare bra, kram!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards