lyckopillerelin

Alla inlägg den 6 juni 2014

Av Elin - 6 juni 2014 17:15


"Jag vill leva jag vill dö i Norden."


Sveriges nationaldag idag, jag önskar verkligen att jag hade haft någon tradition varje år men det har jag tyvärr inte. Får se till att ordna upp någon till nästa år helt enkelt ;). Eftersom jag har varit helt totalt slut varje kväll när jag kommit hem från förskolan under VFUn och för det mesta haft fullt upp på helgerna så har jag slarvat väldigt mycket med städningen i mitt rum. Men idag hade jag ingen ursäkt mer än att det var sjukligt dammit och otroligt stökigt. Har liksom legat och nyst ovanligt mycket för att jag har haft så mycket pollen och damm i rummet de senaste veckorna.


Så när jag hae ätit ett gäng med pannkakor så stängde jag in mig på mitt rum, satte på sommarmusik och satte igång. Jag började med att sortera all kurslitteratur och fick ordning på det, det är en speciell känsla varje gång som jag kan ta bort alla markeringslappar och ställa böckerna i hyllan när kursen är över eller när jag har fått sommarlov. Tänk att det bara är ett ynka år kvar, detta år har gått sjukt fort och jag hoppas att nästa år går lika fort det! Men iallafall, när jag lagt undan allt som hade med skolan att göra inför sommarlov så fortsatte jag med att sortera allt som låg huller om buller i mitt rum, hittae ridsportstidningar sim var två månader gamla som jag inte hunnit läsa ännu till och med, illa!


Nu har jag satt mig i soffan och har börjat ta tag i lite DUS-grejer, har några mejl att svara på och så ska jag strukturera upp lite andra saker, det är nästan så jag önksar att ridsporten kunde ta sommarlov nu på en gång. Men om någon vecka så tar jag nog sommarledigt från det också!


Åh, att bro på sommarledigt så ska jag ta en titt i min bokhylla och ta fram alla olästa böcker som jag inte har hunnit läsa ännu, redan ikväll så ska jag forsätta på Kristian Gidlunds bok som jag inte har läst ut ännu. Till middag ikväll blir det grillat fläskkarré med salsa och färskpotatis, kan inte bli bättre! Nä hörni, blev så himla sugen på att börja läsa så ska nog sätta igång på en gång. Återkommer senare!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards