lyckopillerelin

Alla inlägg den 12 juni 2014

Av Elin - 12 juni 2014 21:41



Hemma och jag håller redan på att somna i soffan, helt sjukt! Jag blir ju inte piggare av att tänka hur busy jag är i helgen heller haha. Gud vad jag är känslig idag också, känner att tårarna kommer för minsta lilla grej. Det kanske är för jag är så himla trött och att livet inte riktigt är som jag vill för tillfället. Men iallafall, åter till kvällen. Har ju varit på studentmottagning hos en vän till familjen. Var galet hungrig när i kom dit så jag hälsade lite snabbt och sedan högg jag in på maten istället hehe.



Vi satt ute i partytältet och snackade med allt möjligt folk, eller jag var ju lite busy med att slänga i mig maten. Helt sjukt vad man äter när det är buffé haha! Jag hade kunnat äta lika mycket till kände jag när jag var klar. Men när jag hade proppat i mig en tårtbit, lite jordgubbar och godis så kan jag säga att jag var galet mätt! Trodde ajg att ajg gick upp 10 kilo i lördags på kusinens mottagning så har jag nog gått up 15 ikväll så mycket som jag åt haha!


Ingen dålig hög med paket till studenten ;)


För att lämna matsnacket så var det ändå väldigt trevligt, men strax innan 21 så kände jag att jag blev galet trött och ville bara hem och mysa i soffan istället för att vara trevlig haha. Nu är det iallafall slut med studentmottagningar för detta år, vi får se vem nästa student i min vänskapskrets blir ;). Nu ska jag dricka en kopp te och sedan kallar sängen, kramkram och god natt på er!

Av Elin - 12 juni 2014 16:54


Alltså, när jag läste mina blogginlägg från igår så insåg jag att jag nog var en aning trött i huvudet. Kunde varken stava eller skriva sammanhängande. Ber om ursäkt för det och hoppas att ni förstod ändå. Idag har jag också varit trött, fruktansvärt trött psykiskt. sov extremt dåligt inatt. Har haft sista jobbdagen på förskolan idag sen får vi se om jag blir inringd nästa vecka någon gång, tråkigt iallafall att avsluta med en dålig dag, känner att jag inte har gjort ett bra jobb idag tyvärr. Det gick kanske lite upp och ned med humöret men vid lunch och under rasten så började kroppen säga ifrån kändes det som, frös och hade en galen yrsel. Annars så gick dagen i en rasande fart tycker jag.


En dag som denna så är jag så otroligt glad över att jag har hamnat på just Stenkolet och Nyckelpigan. Eller, jag är alltid otroligt tacksam över det men idag blev jag ännu en gång påmind om vilka fina människor som jag får lära mig av och spendera några av mina dagar med. Jag vet att jag har sagt det förr, ni kanske tycker att jag är tjatig men det det bjuder jag på i detta fall. Så många gånger som personalen har lyssnat, stöttat och peppat mig oavsett om det har handlat om personliga saker eller om utbildningen. Jag är så tacksam över att dom finns i mitt liv, finare människor finns inte! Jag hoppas att ni alla där ute har sådana fantastiska människor runt omkring er som jag har!


Jag blev lite sen hem med vid 1630 så var jag äntligen hemma och kunde hoppa in i duschen. Samtidigt som jag håller på att skriva till er så byter jag om och sminkar mig, ska iväg på årets sista studentmottagning strax hos barndomsvännen. Återkommer nog senare ikväll när vi kommit hem, ha en bra kväll alla fina!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards