lyckopillerelin

Alla inlägg den 16 juni 2014

Av Elin - 16 juni 2014 18:45


Den senaste veckan har varit som en känslomässig berg och dal bana. När jag fick sommarlov förra torsdagen så kändes det som om allt kom ikapp mig. Under VFUn så var jag helt inne med att försöka prestera bra, så allt annat utanför fick helt enkelt vänta. Att vara på topp när man känslomässigt inte riktigt orkar var inte så lätt, men jag hade bestämt mig för att jag inte skulle tänka för mycket på cancern trots påfrestande sjukhusbesök och kallelser som kom i brevlådan. Cancern skulle inte få vara starkare än mig denna gång, den är inte värd att ta upp så mycket negativ energi. Nu i efterhand så vet jag inte riktigt om det var var en sådan smart idé. Jag insåg att jag inte hade låtit mig själv känna någonting under VFUn, när jag fick sommarlov så kom alla känslor ikapp mig och jag blev helt sänkt under helgen. Att sedan få massa telefonsamtal från sin läkare som började prata om operation, cellgifter och eller eventuellt massor utav andra undersökningar gjorde mig ännu mera förtvivlad.


Det har verkligen varit en jobbig period den senaste månaden, speciellt senaste veckan. Allt har gått så fort fram och fortfarande så känner jag att jag inte riktigt vet vad som gäller. Folk runtomkring mig som jag inte har träffat på länge frågar om jag fortfarande är frisk och det skrämmer mig varje gång när jag blir påmind om att jag faktiskt inte vet just nu. Många runtomkring mig påtalar att jag är stark. Men jag vet inte. Jag känner mig som den svagaste personen i världen just nu. Jag tänker tankar som jag aldrig trodde att jag skulle tänka. Men mest av allt så är jag arg. Hela tiden. Samtidigt som jag känner att jag hela tiden har gråten i halsen, ibland känns det som att jag håller på att bli galen. Jag hoppas verkligen att alla förstår att jag inte menar något illa och att ingen tar det personligt om jag beter mig annorlunda. I själva verket så är det egentligen cancern som jag är fruktansvärt arg och less på. Att detta aldrig får ett slut. Att jag ständigt genom hela mitt liv kommer att behöva gå på återkontroller och vara orolig för om min kropp fortfarande kan vara starkare än denna förjävliga sjukdom! Jag önskar just nu att jag bara kunde få en paus från cancern, snart känns det som att jag inte orkar gå igenom mer...


Känner jag mig själv rätt så kommer dessa känslor snart att avta. Jag längtar tills jag får mer livslust utan massa hat, ilska och hopplöshet. Tack alla ni fina som finns vid min sida, utan er skulle jag aldrig klara mig ♥.

 

 

Av Elin - 16 juni 2014 14:52


Idag har jag bland annat storshoppat på Ung cancers webbshop. Har länge suktat efter allt som de har och idag bestämde jag mig för att klickan hem lite av de sakerna. Det kommer svida när räkningen kommer sen, men jag vet att pengarna används rätt och jag vet att jag kommer att vara så nöjd med allt. Jag tycker att ni ska gå in på deras shop och kolla vad de har, jag lovar er att ni kommer vilja ha något iallafall! ;)


Av Elin - 16 juni 2014 11:15


Hej på er. Har så mycket bilder och olika saker att skriva om som hände under gårdagen. Kom hem relativt sent igår så orkade inte riktigt sätta mig ned och skriva då. Det var liksom full rulle från klockan 7 på morgonen till cirkus 2230 på kvällen. Trots att jag sov som en prinsessa i hotellsängen natten till igår så var det väldigt skönt att sova i sin egen säng inatt, det är ändå något alldeles extra med sin egen säng, eller hur? ;)

Klockan stod på 7 och sedan gick jag upp och duschade, tog en snabb hotellfrukost för att sedan städa och ta det lugnt inne på rummet framför Nyhetsmorgon innan konferensen fortsatte. Vi pratade fokusområden, planerade lite möten och delade ut lite hjärtefrågor till oss alla i kommittén, vid 1030 så hade vi lite fikapaus för att sedan runda av och tacka för denna gång. Har verkligen varit ett intressant dygn med mycket nya intryck och sådant. Kanske lite mycket prat om tävling men någonstans måste vi ju börja. Tror att vi blir en bra kommitté med blandade erfarenheter.


Fikat idag!


Var tvungen att ta ett närfoto av dessa, så sjukt goda var dem!


När vi slutade så knallade jag till centralen och satte mig med en iste under tiden som jag väntade på att Bella skulle dyka upp, efter 12 så kom hon efter lite tågkrångel och vi satt och fikade ett tag innan vi gick vidare på några ärenden. Strax innan 14 gick vi mot radisson hotell för att pärla lite armband till ung cancer, denna vecka hade jag sju beställningar och det var det ända som jag kunde pärla, tyvärr hade det blivit någon miss i beställningarna så det fanns inte tillräckligt med gummiband för alla. Men vi pärlade och fick nöja oss med det vi hann med.


Iste måste vara det bästa som finns på sommaren!


En koncentrerad Bella ;).


En koncentrerad Elin ;).


Mina armband för denna gång. I höst är det igång igen, längtar!


Efter några timmar där så skildes vi åt Bella och jag och jag fortsatte mot Hallonbergen för att möta upp gänget på golfängarna för some serious födelsedagsfirande för Kajsa. Vi hade det mysigt i gräset på våra filtar dock att några fattades som kom senare, när det började regna så gick vi dock upp till Kajsas lägenhet för att fortsätta att umgås. Vi åt middag ihop, jag beställde en pizza med vitlökssås, mmmm! Strax efter 22 så kände jag att jag började ledsna och ville åka hem, Men så började det regna galet mycket precis när jag skulle gå :(. Fast jag hade tur för lillebror hade tråkigt så han var så snäll och hämtade upp mig istället så jag slapp bli blöt. Kom då hem strax innan 2230, pratade lite med mamma som jag inte träffat under helgen och sedan var jag så trött så jag tackade för ännu en dag.



Idag får vi se vad som händer, är kallt ute så jag tror att det lutar åt en filmdag med te och bara ta det lugnt, har ju haft ganska fullt upp i helgen så det kanske är skönt att bara chilla då. Ha en bra dag allihopa, kram!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards