lyckopillerelin

Alla inlägg den 29 juni 2014

Av Elin - 29 juni 2014 19:02


Hej på er kära vänner. Idag har ajg haft fullt upp hela dagen, shit vad fort dagen har gått! Tiden bara flyger iväg. Idag ringde klockan vid 9 och då var jag galet trött, somnade lite sent igår tror jag hehe. Men efter ett tag kom jag igång iallafall för att hinna gå förbi Johanna vid 1040. Gick förbi där och så fortsatte vi båda till stationen för att ta tåget in till stan och kolla på bio. Haha jag vet, jag har blivit lite biofreak just nu, men med tanke på vilket trist väder det är om dagarna så tycker jag ändå att det är okej att jag spenderar några timmar i en biostol ;). Vi såg på en film som hette "Tracks", en helt ok film faktiskt.



När filmen var slut så gick vi in till bokaffären ett tag och sedan så gick vi mot tunnelbanan, jag fortsatte till Näckrosen hem till Malin och Johanna åt ett annat håll. Kom till Malin strax innan 15 för lite afternoon tea med henne och ett gäng med massa anda tjejer. Vi blev bjudna på bubbel, massa gott att äta och självklart te. Stannade i några timmar och hade det supermysigt verkligen!


Detta var inte allt heller, vi alla rullade nog därifrån ;).


Nu har jag kommit hem för ett tag sedan och sitter och tittar på fotboll samtidigt som jag skriver till er. Har haft en jättemysig avslutning på helgen och imorgon börjar en ny vecka. Det ända ajg har inplanerat är ett besök på KS, annars så ska jag bara vila upp mig och tagga inför allsången på tisdag. Ha en fortsatt härlig söndag nu vänner, kramkram!

Av Elin - 29 juni 2014 00:22


Hej på er kära vänner. Tittar in här en snabbis nu mitt i natten innan jag går och lägger mig. Har precis lagt mig i sängen redo för att sova efter att ha kommit hem från en fantastisk mysig lördagkväll med min fina vän Rebecka. Jag åkte in till stan vid 1530 för att gå några ärenden och även hämta ut biobiljetterna inför bion med Rebecka. Lämnade tillbaka lite kläder och åkte tillsist in till Skansen för att inhandla ett årskort. Har kommit fram till att det blir betydligt mycket billigare att köpa ett årskort än att betala 170 kronor för varje Allsångstisdag denna sommar, så jag passade på att åka dit och köpa ett när jag ändå hade tid.


Redo för en riktig allsångssommar! :D


Åkte sedan tillbaka till stan och mötte Rebecka på biografen. Vi såg som jag har nämnt tidigare, "Förr eller senare exploderar jag". Blev tipsad om att läsa boken, men det blev att se filmen först. En väldigt bra film tyckte jag att det var, verkligen att rekomendera! Kanske inte att se på bio då Rebecka och jag satt och grät ikapp i biostolara för att det ibland var så sorgligt eller fint. Jag grät nog mest för att jag satt och tänkte på vilken skitsjukdom cancer är, hur mycket den förstör för alla! Nu ska jag se till att läsa ut min nuvarande bok så jag kan börja läsa boken!



Efter filmen så tog vi en promenad ner till Vapiano på Stureplan, jag har faktiskt aldrig ätit där någon gång förrut och har alltid tänkt att jag ska prova någon gång, så mig passade det perfekt! Det var verkligen supergod mat till bra priser! Jag tog en barnpizza denna gång då jag inte var så jättehungrig, mmm!


Perfekt storlek för mig denna gång hihi


När vi var mätta och belåtna så kände vi oss inte riktigt klara så då fortsatte vi mot Espresso house på Kungsgatan och tog varsin kaffe som efterrätt. Satt nästan själva på övervåningen och drack vårat kaffe samtidigt som vi pratade om allt mellan himmel och jord. Det är alltid så härlgit att träffa Rebecka, vi har alltid massor att prata om och det känns som att vi har varit med om så himla mycket tillsammans så vi kan säga vad som helst till varandra! Är så tacksam som har henne i mitt liv <3!


<3



Nöjd tjej ;)


En aning seriösare bild kan jag även bjuda på ;).


Vi råkade bli kvar där till stängning vid 23 så då tog vi en promenad till centralen och satte oss där och väntade på tåget på vägen hem. Nu har jag som sagt bytt om till pyamas och är redo att släcka lampan. Imorgon är det bio igen som gäller haha, sedan är det afternoon tea hos barndomsvännen i sumpan, natti natti vänner, hoppas ni har haft en lika fin kväll som jag. Puss!





 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards