lyckopillerelin

Alla inlägg den 3 augusti 2014

Av Elin - 3 augusti 2014 20:21


Hej på er vänner. Nu är jag hemma i stora staden igen efter en helg i Eskilstuna med Bella. Jag kom hem till Spånga redan vid 18, men har packat upp och haft lite modevisning för familjen och visat allt jag har shoppat + ätit och duschat såklart, så har inte riktigt haft tiden att sätta mig ned förens nu. Men bättre sent än aldrig sägs det ju ;). Igårkväll så blev inte våra middagsplaner som vi tänkt, den resturangen vi hade tänkt att äta på var vi tydligen tvungen att boka bord på 14 dagar i förväg, vilket vi inte visste. Så vi fixade till oss och så gick vi en promenad för att leta middagsställe, det slutade med att vi hamnade på en resturang som hette Harry´s tror jag. En helt ok resturang, jag åt gös med vitvinssås och kokt potatis och dog för såsen, så sjukt god var den!


Min gös och Bellas ceasarsallad.


När vi var mätta och belåtna så betalade vi och så gick vi en kort promenad över bron för att kolla lite, tyvärr så var det många affärer och fik som redan hade stängt, annars så hade vi gärna tagit en kaffe i kvällssolen vid vattnet, men så blev det inte. Vi satte oss på en bänk vid vattnet och tog det lugnt ett tag iallafall och sedan så gick vi in på hemköp och sedan hem till hotellet igen.


Ska vi till Eskilstuna fler gånger så ska vi bo på Elite bestämde vi hehe.


Kvällssol i Eskilstuna


När vi kom tillbaka till hotellet så gick vi snabbt in på vårt rum och fräshade upp oss lite, sedan satte vi oss utanför i sofforna och drack cider/sprite. Det var perfekt väder då, inte för varmt och inte för kallt-utan lagom haha!



Lite senare när vi druckit upp så gick vi upp till vårat rum och drack mousserande och hade det jättemysigt! Pratade om allt möjligt, läste våra gamla SMS-konversioner och hade det bara mys!


Två flaskor, två fnittriga tjejer och tre armar hihihi!


Idag gick vi upp vid 9, jag var sjukt trött och mådde illa när klockan ringde. Hade haft ont i magen hela natten och då dykar mina hjärspöken upp tyvärr. Men med lite frukost i magen så mådde jag lite bättre.



strax efter 1130 så checkade vi ut från hotellet och gick ned till stan, men affärerna öppnade inte förens vid 12 så då satte vi oss på espressohouse och väntade ut tiden lite. Vi gjorde våra ärenden som att titta lite i affärer och lämna tillbaka lite grejer, sedan gick vi tillbaka till espressohouse och tog en 3-timmarsfika tills tåget gick. Var väldgit skönt att sitta där och ta det lugnt med tanke på att vi hade alla våra saker med oss som vi inte orkade bära så länge på.



Lunch och efterrätt


Var tvungen att ta en selfie från lampan hihihi


Vid 1530 så gick vi till tågstationen och väntade på tåget och efter en otroligt varm resa hem så var vi äntligen hemma i storstaden vid 17. Vi, eller jag iallafall, har haft en fantastisk trevlig helg. Trots att vi var i en liten stad där det inte hände någonting typ så har det varit otroligt trevligt att få umgås med Bella en hel helg, vi har preliminärbokat en fika redan på onsdag hihi. Trots en bra helg med en fin vän så är det ändå väldigt skönt att vara hemma, speciellt i en stad som nästan aldrig sover jämfört med Eskilstuna hihi. Nu ska jag äta godis och umgås med familjen, kram kram på er!


På väg hem!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards