lyckopillerelin

Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av Elin - 13 augusti 2014 21:38


Hej på er vänner. Gud alltså, jag är helt slut fortfarande! Känns som om jag inte har sovit alls under natten fast jag vet att jag sov som en stock till 10 ungefär. Tror att jag ska gå och lägga mig snart faktiskt. Idag har jag då inte gjort så mycket. Suttit i soffan nästan hela dagen, skrivit några blogginlägg som kommer upp någon gång framöver och så har jag plockat ihop alla allsångsgrejer för denna sommar. Annars så har jag faktiskt inte gjort så mycket mer, rätt skönt ändå. Med tanke på hur trött jag är. Nu ikväll så har jag ändå klätt på mig riktiga kläder och åkt till kansliet för första gången efter sommaren för möte med distriktstyrelsen, känns både kul och jobbigt att ridsporten dragit igång ärlgit talat. Mötet gick iallafall bra och det var kul att träffa alla igen, eller de som var där iallafall ;). Nu har jag kommit hem och ska ta något att äta, sedan blir det nog sängen som kallar!



Av Elin - 13 augusti 2014 12:20


Hej på er vänner. Jesus Kristus vilken lång dag det blev igår. Klockan stod på 0630 och jag tror inte jag kom i säng förs vid 0030 inatt. Idag känner jag mig helt slut, typ som om man är bakis haha! Hur var allsångsfinalen igår då? SÅÅ bra! Sofi och jag kom dit vid 0830 redan och det var typ ingen kö och det var väldigt lite folk vid 10 jämfört med vad det brukar vara vid öppningsdags. Men lika glada var vi förde, vi fick våra "vanliga" platser och sen var det inget mer med det. Det jobbiga under dagen var att det var konstigt väder, ena sekunden svettades jag och andra sekunden frös jag så in i bomben, berodde på blåsten tror jag! Vi fick även några droppar regn på oss men det var ingen fara. Annars så höll vi igång hela dagen, efter lunch precis så fick vi världens flumattack och hade det väldigt kul, har nog inte haft så kul på länge haha! Den andra jobbiga saken var alla himla getingar! Jag med min getingfobi lyckades krocka med Petra under en repetition då jag bara kastade mig upp och sprang haha. Det hela slutade med att jag inte vågade öppna min mat då det alltid kom getingar som var överallt så jag åt väldigt dåligt, men framåt kvällen så fick jag i mig lite mer mat iallafall.

Inför direktsändningen så var det sjukligt bra stämning och jag höll på att börja gråta redan då. Att se Helen och Peter i en duett live var magiskt och jag längtar galet tills November då det är dags att kolla på musikalen! I slutet så sköt jag miniraketer för att få lite partystämning och sen var det helt plötsligt slut för denna sommar. Helt sjukt vad fort det har gått! Det går inte att beskriva med ord hur mycket jag älskar att vara på allsången varje vecka, hela jag blir överglad och jag jag får energikickar varje vecka av stämningen och alla minnen. Det var några krokodiltårar som rullade ned för kinden när programmet var slut kan jag säga. Jag har fortfarande inte fattar att det är slut, kanske under det nästa vecka när jag helt plötsligt är ledig. Jag vill verkligen inte! Jag älskar att vara i min allsångsbubbla! Det har iallafall varit en fantastisk allsångssommar och jag är redan såå taggad inför nästa år, bara 314 dagar kvar! Nu bjuder jag på lite bilder istället.

 


Utanför skansen för sista gången denna sommar :(

 


Svenska flaggan

 

Petra

 

Lise och Gertrud

 

Jenny Wilson

 

John Martin

 

Icona Pop


 

Helen Sjöholm och Peter Jöback


Taggade inför direktsändning! ;)

 

 

 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards