lyckopillerelin

Alla inlägg den 15 augusti 2014

Av Elin - 15 augusti 2014 19:38


Hej på er vänner. Jag har faktiskt helt glömt bort att logga in här idag för att vara ärlig. Fastnade framför filmen "My sisters keeper" i gårkväll och den filmen hamnar nog på nummer ett på min lista med filmer-jag-alltid-gråter-till. Det är helt sanslöst vad jag hulkar till denna film, vi snackar liksom inga fina tårar som rullar ned för kinden utan verkligen storgråt, så jag knappt kan andas! Det spelar ingen roll i vilken ordning av gångerna som jag ser den, jag gråter alltid! Att titta på denna film precis innan jag gick och la mig kanske inte var det bästa dock, det satte igång något i min hjärna som gjorde att jag inte kunde sova, utan bara låg och grät och var rädd för cancern. Menmen, vad göra liksom. Somnade gjorde jag tillslut iallafall. 


Idag har jag typ bara suttit framför hemnet och kollat lägenheter. Det går verkligen i perioder för mig haha och nu är jag verkligen inne i en flytta-hemifrån-period. Enligt mina vänner så har jag redan flyttat hemifrån i huvudet. Vet inte riktigt om det är bra eller dåligt haha. I eftermiddags så klädde jag på mig och så åkte jag iallafall in till stan för att möta upp Lisa för en snabbfika. Som alltid så är det jättetrevligt att ses, det känns som att vi är lite i samma period i våra liv nu. Båda letar lägenhet, båda ska snart skriva våra examensarbeten mm. Känns skönt att ha någon att bolla samma tankar och ideér med ibland!


Kanelbulle och chailatte, mums!


Kom hem ungefär vid 17 och pratade lite med pappa innan vi ställde oss och lagade middag, tacos blev det idag. Kring matbordet så pratade vi bara lägenhet och jobb, det är mycket snack om sådant nu hemma hos oss kan jag säga ;). Efter middagen så fastnade vi då såklart på hemnet och blocket och kollade på massa lägenheter, finns säkert 10 lägenheter som jag hade velat åka och kolla på på söndag, men vi får nog vänta lite med det. Skulle åka till Vällingby på söndag och kolla på en, men den har tyvärr blivit såld, buhu! Jag som blev så kär i den! Ikväll blir det hemmakväll iallafall, imorgon en tur till farfar och middagsgäster på kvällen, på söndag är vi bjudna på fika och så kankse det blir någon lägenhetsvisning, vi får se. Ha en bra kväll nu vänner, kram kram!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards