lyckopillerelin

Alla inlägg den 19 augusti 2014

Av Elin - 19 augusti 2014 20:39


Då har jag startat mitt 16onde år på hästryggen. Helt sjukt vad tiden går! Alla år har också varit på Vällingby. Inte nog med att jag startade mitt 16onde år på hästryggen, utan jag startade även upp året med en första lektion i storhästgrupp. Haha, tänk att det dröjde så här många år innan jag fick flytta upp. Det har varit på tal i några år fram och tillbaka, men det har aldrig hänt något förs nu. 


Hur gick det ikväll då? Ni vet ju att jag verkligen inte varit sugen på att starta terminen och jag var opepp ända tills jag bytte om, men när jag hade sagt hej till några vänner så insåg jag ganska snabbt att jag nog har saknat gemenskapen och hästarna. Jag fick sitta på Royal, en föredetta privathäst och är hur lugn och snäll som helst! Det var ju inte så avancerat idag då det bara är andra veckan efter sommarbetet. Vi skrittade ut vår timme i skogen och hade det jättemysigt. Jag pratade mycket med Åsa och insåg då igen att jag visst har saknat ridningen.


Royal var det inga problem att sitta tryggt på. Det är alltid med en liten skräckblandad förtjusning som jag rider på en ny häst, det är jättekul att lära känna fler hästar men jag vet ju att jag är så trygg med Billy som jag har ridit ett år haha. Men det var riktigt kul! Jag provade att ställa och rida lite öppna i skogen och jag tyckte att han lyssnade jättefint. När vi kom tillbaka in till ridhuset så jobbade vi lite fritt i skritt. jag försökte jobba mycket på volter och skänkelvikningar. Insåg ganska snabbt att jag nog blir tvungen att träna armar och ben lite mer, det är gaaaaaanska mycket mer häst att jobba med än vad jag är van vid haha! Men bortsett från att jag inte riktigt orkade så tyckte jag att det kändes jättebra! Skulle mycket väl kunna rida käre Royal igen! :)


Nu dröjer det en månad ungefär innan jag får rida igen, kanske hinner jag börja längta lite om jag har tur. Samtidigt som jag erkänner att jag har saknat stallet och hästarna, så är jag nog ändå rätt så säker på att det bara blir denna termin och sedan blir det paus. Men, jag har en termin på mig att känna efter, mycket kan hända!


Tyvärr fick jag ingen bättre bild haha.

Av Elin - 19 augusti 2014 14:45



Denna allsångssommar har det gott åt en massa skyltar. Det har varit som en grej att jag varje måndag har förberett mig inför en allsångsdag genom att sitta och pyssla med skyltar. Det har varit så otroligt rogivande att få sitta och pyssla, har faktiskt saknat att göra sådant. I år så har det gått åt 18 skyltar, varvav 8 som har både fram och baksida. Jag har lagt ner över 500 kronor på färgpennor och mamma har varit så gullig och tagit hem kartong och papper från jobbet och hjälpt mig att plasta in vissa av skyltarna. Jag längtar redan till nästa år, då ska jag minsann pyssla ännu mera!

Av Elin - 19 augusti 2014 12:03



 

Oh yes. Där kom sanningen. Tänk att ett ord på bara tre ynka bokstäver kan vara så svårt att säga ibland. Jag började dagen med ett besök på Karolinska på cancerrehabiliteringen hos min psykolog. Vi kom fram till massa saker, egentligen saker som jag hade gissat mig till för länge sedan. Jag vet inte riktigt vad jag ska börja egentligen. Jag tycker att det fungerar jättebra att prata med min psykolog och hon förstår på ett sätt som andra kanske inte gör vad gäller alla cancerspöken + att hon kan säga rakt ut att jag inte är galen, vilket jag ibland tror haha. Dock så känns det som att jag ibland inte har något där att göra. Jag tar hand om mig själv, jag löser mina jobbiga cancertankar på ett bra sätt och jag verkar göra alla rätt. Det känns nästan som om jag tar upp tid för någon som behöver det mer än jag. Eller så är det helt enkelt så att jag bara mår bra nu och har gjort de gånger vi har träffats. Jag vet inte, vi har iallafall en tid till inbokad efter min operation, vi får se hur jag mår då. Jag kanske drog i fel trådar helt enkelt. 




 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards