lyckopillerelin

Alla inlägg den 26 augusti 2014

Av Elin - 26 augusti 2014 21:22


God  kväll på er kära ni. Sitter just nu med en turban på huvudet för att håret ska torka efter kvällens dusch. Egentligen så känns det som att jag inte behöver hoppa ur duschen med tanke på att jag måste duscha igen det första jag gör innan jag åker till sjukhuset imorgon bitti. Under dagen så har jag typ läst och kollat på dressyr VM. Nu ikväll så var jag iväg på höstterminens första DUS-möte. Var ett riktigt bra och roligt möte, ser fram emot denna termin och hoppas verkligen att vi gör riktigt stora framsteg denna termin! Det känns som att vi kommer göra det iallafall och bara det är motiverande! Det var också kul att träffa hela gänget igen efter sommaren. Vi har redan lagt en liten terminsplanering och planerat in en middag tillsammas, blir nog super! Trots att jag ibland blir galet stressad av alla krav och alla möten/konferenser mm så tycker jag fortfarande att det är så sjukt kul att få påverka ridsporten! Vid 1930 så avslutade vi mötet och jag sprang till bussen för att inte komma hem alltför sent. 


Älskar att vi kunde se på dressyren under tiden som mötet planerades hihi!







Av Elin - 26 augusti 2014 15:00



Är det inte bara allsånsskyltar som har gått åt. Man kanske tycker att jag borde ha lärt mig att alltid ha med en regnponcho längst ned i väskan varje vecka, men några gånger så har jag struntat i det då det skulle ha varit 30 grader varmt eller något. Självklart så kom det ju då skurar de dagarna som jag inte hade med mig några regnkläder. Därav så har det gått åt 3 regnponchos då jag varit tvungen att köpa nya varje gång jag inte hade det med mig. Det har också gått åt 2, egentligen 3 allsångshäften i år. Det första gick sönder på grund av regn hela dagen, men det andra gick sönder utan anledning. Det har varit en otroligt dålig kvalité på häftena i år, sidorna är limmade men lossnar nästan direkt! På finalprogrammet så fick jag byta mitt trasiga mot ett nytt. Tur var väl det, hade inte haft råd att köpa ett nytt! Förra året så var jag även tvungen att slänga min filt då den var helt dyngsur av allt regn, men detta år så har det räckt med att köpa bara en filt, den har hållit sig fin hela sommaren!

Av Elin - 26 augusti 2014 11:14


God förmiddag på er vänner. Är sååååå trött! Somnade inte förs vid 2 inatt och klockan stod på 8 idag. Det kändes som att klockan var typ 4 när jag gick upp för jag var så trött haha. Idag var jag iallafall tvungen att gå upp då jag hade en tid på anestesimottagningen på Karolinska. Förberedelser inför imorgon med andra ord. Pratade med narkosläkaren för att dubbelkolla att inga förändringar hade skett sedan senaste operationen, allt för att jag ska må så bra som jag bara kan innan och efter operation. Känns tryggt med tanke på att det har varit lite klurit det där med morfin och illamående för mig under alla år.


Var tvungen att fota denna knäppa skyltning, svänger man vänster där som det står på skylten så går man liksom in i väggen haha.


När det var klart där så gick jag vidare upp till Kvinnokliniken för att kolla om jag kunde skrivas in redan idag. Det gick hur bra som helst och efter lite kontroller och uppdatering så kunde jag åka hem och komma tillbaka i lugn och ro imorgon bitti. Mycket skönare att sova i sin egen säng än på sjukhuset enligt mig! Blir bara mer nervös av att befinna mig på sjukhuset. Nu är jag hemma, har precis ätit lunch och sitter och kollar på VM i dressyr. Återkommer senare, kram!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards