lyckopillerelin

Alla inlägg den 2 september 2014

Av Elin - 2 september 2014 18:21


Hej på er. Det känns som att jag har hunnit med mycket idag samtidigt som det känns som jag inte har gjort någonting haha. Inatt släckte jag lampan vid 02:15 ungefär, då kände jag att klockan var alldeles för mycket för att hinna läsa ut de sista 50 sidorna i Femtio nyanser av frihet. Men när jag vaknade vid 11 idag så läste jag ut de sista sidorna och sedan gick jag upp. Ett dygn tog det att läsa ut boken, haha!

 

Annars så har jag bokat om några möten, svarat på massa mejl, fixat jobbgrejer, bokat tågbiljetter ned till Malmö för en konferens med ridsportsförbundet nästa helg, betalat räkningar, förberett skolan imorgon PLUS bakat, när jag var mentalt förberedd på att baka och tog fram alla ingredienser så insåg jag att vi inte hade smör så det räckte, men jag provade att baka min sockerkaka med bregott och det fungerade helt utmärkt det med.


 

Samtidigt som jag gjorde alla smågrejer så har jag hela tiden kollat på VM hoppningen! Vårt Svenska lag är så himla duktiga så självklart har TVn stått på så man kan hålla koll ;)! dag har jag då haft min sista sommarlovsdag. Har känts lite surt att jag har spenderat min sista sommarlovsvecka med att ha ont i magen efter operationen, menmen. Imorgon är det dags för det första seminariumet, vi börjar redan klockan 9. Ikväll ska jag titta på Idol och ta det lugnt, ha en bra kväll mina vänner, kram!

Av Elin - 2 september 2014 14:00



De två senaste tisdagarna så har jag fortsatt att skriva inlägg om årets Allsång på Skansen. Men efter detta inlägg så inser jag att jag kanske måste sätta punkt för detta år. Nu känns det som om det var en evighet sedan som jag befann mig på skansen. Jag måste helt enkelt acceptera att Allsången är slut, jag börjar skolan imorgon och får helt enkelt se till att längta till nästa Allsångssommar. Så med detta inlägg säger jag hej då till Allsång på Skansen. Min väska är full med Allsångssaker som jag behöver till nästa år, regnponchos, filt, fläkt, blomspruta och sist men inte minst, mitt Allsångsskal till mobilen. Väskan står nu i källaren, redo inför nästa år. Den 23 Juni 2015 är det Allsångspremiär igen, då är jag på plats! Hej då älskade Allsångssommar, vi syns igen nästa år! <3


"Vem bryr sig att hösten är nära, att gråvintern kanske blir lång

vi syns här igen nästa sommar, för nyckeln till glädje är sång."



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards