lyckopillerelin

Alla inlägg den 7 september 2014

Av Elin - 7 september 2014 18:15


Hej på er vänner. Galet vad trött jag är just nu alltså! Har befunnit mig idag på Radisson blu waterfront hotell för att börja med höstterminens första goda gärning, pärla fuck cancer armband med Ung cancer. Idag var det en lång kö för att få komma in och börja pärla redan från början, så härligt att se att så många kommer. Jag var där med Bella och vi kom nog in och fick plats närmre 1230. Så underbart att få komma igång med pärlandet för denna termin, jag var lite ringrostig och tyvärr så fanns det bara vita pärlor att pärla Fuck cancer med, men det var otroligt kul att vara tillbaka igen efter sommaren. Vi satt till ca 15 och sedan kände vi att vi var lite sega i huvudet och gjorde mer och mer fel. Jag insåg senare att jag hade stavat fel på ett armband haha. Trots att vi kände oss klara vid 15 så kom vi inte iväg förs vid ca 1630, det var så sjukt ymcket folk idag! Folk trängde sig i kön och alla stackars volontärer fick knyta armband för fulla muggar, men trots det så var de glada. Vem var inte det liksom? När det kom så mycket folk, fick rysningar när jag såg alla köer haha, är så himla glad att Ung cancer har startat upp detta fina initiativ! Längtar redan till nästa pärldag!


Mycket folk idag!



Dagens armband, inte så många denna gång.


En låda full med fina armband!





Av Elin - 7 september 2014 10:38


På väg till Spånga station igårkväll.


Hej på er vänner. Sjukt ont i magen hade jag när jag gick upp för ett tag sedan! Kunde knappt röra mig. Nu har det iallafall gått över, vet inte vad det var eftersom jag inte har gjorde något för att det skulle gå över. Sitter i soffan och slötittar lite på  TV i skrivandets stund. Älskar mornar när man kan göra det ;).


Idag är det äntligen dags för höstens första pärldag med Ung cancer. Jag kommer självklart finnas på plats under alla fyra timmar och pärla järnet med Bella först och främst och så får jag se om det kommer fler som jag känner. Åh, längtar redan haha! Det är så himla mysigt att sitta där med massor av hjältar som också vill visa att cancern inte är värd ett skit. Heja ung cancer som har fixat detta! Har några beställningar från vänner också, så jag har att göra om man säger så ;).


Igårkväll då? Det blev en jättemtsig kväll med Lisa, vi möttes vid Spånga station vid 1930 och så handlade vi lite glass och hyrde två filmer, jag passade på att köpa en sushi till mig själv också som middag, mums. Ja, med tanke på vad vi handlade nera vid station så kan ni ju gissa er till vad vi gjorde under kvällen, juste: Kolla på film och åt glass, och så pratade vi om allt möjligt också, som vanligt med andra ord ;).


Farligt god!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards