lyckopillerelin

Alla inlägg den 8 september 2014

Av Elin - 8 september 2014 19:34


Hej på er kära ni. Tiden har gått så otroligt fort idag, så jag har inte hittat tiden att logga in här och säga hej. Nu är det måndag igen och denna vecka alltså. Har saker att göra alla dagar denna vecka, trots att min psykolog säger att jag borde vara ledig mer, oops. Denna måndag började iallafall med två föreläsningar på SU. Trodde inte att jag skulle komma dit då jag höll på att klämmas ihjäl på tunnelbanan på grund av rusningen, är det något jag hatar med Stockholm så är det rusningstrafiken alltså!


Väl framme iallafall så var det bara att smyga in på föreläsningen och lyssna lite kort på vad de valbara kurserna til nästa termin ska handla om och hur vi söker. Jobbigt att behöva lägga tid och energi på nästa termin redan, menmen. Efter det så var det ytterligare en föreläsning, fast den handlade om matematik istället. En helt ok föreläsning enligt mig var det! Vi slutade vid ca 12 och då åkte jag direkt hemåt, hade planerat att åka och uträtta några ärenden men ville bara hem.



För hemma så visste jag att ett fint paket skulle vänta på mig. Förra veckan efter mycket tankar fram och tillbaka så beslöt jag mig för att köpa en ny dator, en macbook air dessutom. Under förmiddagen idag så fick jag sms om att den skulle levereras redan idag, därför skyndade jag mig hem för att starta upp den!



Så nu sitter jag här och skriver mitt första inlägg på min nya macbook air, lyx! Är otroligt nöjd med mitt köp och jag tror att jag kommer att trivas riktigt bra med denna dator. Utöver min nya dator så har jag även skummat igenom lite kurslitteratur inför morgondagens seminarium och nu sitter jag och kollar på Halv åtta hos mig. Hoppas att ni har haft en toppenmåndag! 

Av Elin - 8 september 2014 12:30


Idag är det dags att säga ett stort stort grattis på födelsedagen till en mycket speciell person i mitt liv. En person som har hjälp till att format mig till den jag är idag. Som jag inte riktigt vet vad jag skulle göra utan. Hon som alltid ger så otroligt mycket kärlek, som varje gång påtalar att just du är värdefull och älskad precis som du är. Hon som gör allt i sin makt och mer därtill för att alla ska må bra och för en bättre värld. Hon som ger mig styrka, tro och hopp. Hon som har sagt till mig flera gånger att jag inte ska ge upp. Ni vet nog redan vem jag menar. Min förebild. Min styrka. Världens bästa Carola!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards