lyckopillerelin

Alla inlägg den 10 september 2014

Av Elin - 10 september 2014 19:59


Hej på er kära ni. Idag vaknade jag med min psykologs ord ekandes i huvudet "Tagga ned och lyssna på din kropp". Så ja, jag gjorde faktiskt det för en gång skull och struntade i min inplanerade to-do-list för dagen. Idag har jag haft min ända lediga dag denna vecka men trots det så hade jag planerat att åka in till stan och uträtta några ärenden och sen på eftermiddagen träffa Rebecka för en fika nere i Spånga station. Men, när jag vaknade så kände jag mig så trött i både kropp och knopp och jag har verkligen ingen tid som helst att bli sjuk denna vecka, så jag beslöt mig för att ha en slappdag hemma i soffan och sen bara ta en fika med Rebecka på eftermiddagen. Så det är det som har hänt idag med andra ord. Eller ja, det ända viktiga som jag har gjort är att rösta, skönt att ha det gjort!


Jag har alltså suttit i soffan och kollat på TV, nördat in mig på hemnet och inredning och gått i mjukiskläder hela dagen. Väldigt skönt med andra ord. Nu ikväll har jag träffat Rebecka, vi träffades på Spånga konditori vid 16:30 och så skildes vi åt typ tre timmar senare, vi har inte setts på flera månader så vi hade mycket att snacka ikapp om ;).



Nu sitter jag i soffan i mjukiskläder igen hehe och kollar på Idol. Imorgon ska jag läsa kurslitteratur hela förmiddagen och sen har jag en eftermiddagslektion på SU. Usch, dagarna går så fort just nu så jag blir alldeles galen. Är glad att jag inte har så mycket inplanerat nästa vecka. Nä hörni, nu ska jag sluta gnälla över att jag är stressad och att livet går för fort. Ha en bra kväll alla vackra, stor kram!

Av Elin - 10 september 2014 14:15


Alla vet att jag älskar att läsa, jag drömmer om att ha ett eget bibliotek när jag blir stor! Har blivigt beroende av appen Pinterest och sitter och inspereras av hur jag vill ha mina bokhyllor eller min alldeles speciella läshörna sen. Här kommer ett litet axplock från min Pinterest.


Av Elin - 10 september 2014 12:15



Snart är det dags för ännu en säsong för inspelning av Så ska det låta. Förra året så befann jag mig på inspelningen här nere i Lunda industri för första gången. Ni vet säkert nu att jag älskar att gå på massa TV-inspelningar och musikgrejer och när det ändå spelades in så nära så passade jag och Sofi på att gå ner på en inspelning och gratis var det ocks! Det var väldigt kul och redan då så sa vi att vi skulle göra om det nästa år. Så nu är det alltså dags igen, dock så har de flyttat inspelningen till TV-huset inne i stan detta år så vi har inte lika nära, men en inspelning ska vi iallafall gå på. Den 22 oktober är det dags, ska bli riktigt spännande att se vilka artister som medverkar!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards