lyckopillerelin

Alla inlägg den 11 september 2014

Av Elin - 11 september 2014 23:00


Jag känner att jag inte riktigt kan sova utan att ha skrivit ner allt som pågår i mitt huvud för tillfället. Jag visste att jag skulle komma till denna punkt så småningom, men jag trodde ärligt talat att jag skulle orka med att stå emot ett tag till. Jag kan inte riktigt avgöra om jag är riktigt förbannad eller om jag är ledsen, kanske en blandning. Jag önskar att jag slapp bli påminn om cancer varje dag. Jag önskar att jag bara kunde springa ifrån allt som har med det att göra. Det finns liksom för nära hela tiden och krävs så lite för att känna så mycket.


Så många gånger som jag blir påmind om cancern när jag ser mig själv i spegeln. Mina ärr, mitt hår, min kropp. Säkert saker som andra inte tänker på när de ser mig, men jag ser dem och jag tänker på dem. Jag ser sjukdomen som förändrade mig. Som gav och fortfarande ger mig så otroligt mycket smärta och sorg. Det som är mest psykiskt påfrestande är att veta att det aldrig kommer att få ett slut. Oavsett om cancern kanske aldrig kommer komma tillbaka, så kommer jag att behöva bli påmind att den en gång har funnits varje gång det är dags för en återkontroll eller varje gång jag ser mig i spegeln. Ärren kommer alltid att finnas där, som en permanent hälsning från cancern att den alltid kommer att finnas i mitt liv. Det är inte ofta jag känner att jag verkligen inte orkar kämpa mer, men ibland, som nu-när jag känner att jag nästan kvävs av alla känslor som har med cancer att göra, så vill jag inte mer.











Av Elin - 11 september 2014 21:41


Jepp jepp, vi fortsätter med lite pinterest bilder tycker jag, denna gång med lite inspo till sovrummet. Kan sitta i timmar och drömma mig bort på denna sida alltså, mitt sug att flytta hemifrån blir ju inte bättre av detta men vad gör det ;).




Av Elin - 11 september 2014 19:39


Hej på er fina ni. Herregud vad seg jag är känner jag, trots att jag inte har gjort något jättespeciellt så känns det som om jag skulle kunna gå och sova redan nu. Vid ca 14 så åkte jag in till SU med Mia och Vånkan inför en sen lektion på matte och naturvetenskapliga institutionen, idag hade vi en ny lärare och vi pratade om räkning. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om lektionen, den var intressant men det kändes som om vi gjorde samma sak hela tiden i två timmar. Vi fick tillexempel räkna och sortera mjukisdjur i min grupp.



Nu sitter jag i soffan och pratar med min kära familj, sista kvällen med Pelle här hemma, känns lite vemodigt. Nu vänner, måste jag nog börja packa ihop lite bättre inför imorgon, kram på er!

Av Elin - 11 september 2014 13:05


Hej på er vänner. Usch, jag sov så galet dåligt inatt. Drömde mardrömmar och vaknade stup i kvarten. Egentligen så har jag inte så mycket att komma med just nu känner jag, men jag ville ändå titta in här och säga hej. Nu under förmiddagen så har jag småläst lite kurslitteratur inför lektionen i eftermiddag, jag har även börjat fundera lite på vad jag ska ha med mig för något till konferensen i Malmö i helgen. Annars så har det inte hänt så mycket mer. Umgåtts med lillebror eftersom det är hans sista dag hemma i Sverige, imorgon flyttar han till USA i ett år och så ses vi inte förs i jul. Kommer faktiskt sakna honom. Men ett stort plus är ju att jag och mamma och pappa åker dit i jul så jag ska inte klaga hihi. Om ett tag så ska jag byta om till bättre kläder och sedan möter jag tjejerna på tåget på väg till SU. Återkommer ikväll, kramisar!


Bjuder på en bild på Bambi.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards