lyckopillerelin

Alla inlägg den 18 september 2014

Av Elin - 18 september 2014 18:46


God kväll på er finisar. Sitter i soffan för tillfället och känner mig ganska seg. Nästan ända sedan jag kom hem från psykologen i förmiddags så har jag suttit vid pianot och spelat. Helt sjukt vad musik kan ta in en i en annan värld och vad fort tiden går då. När jag var mitt uppe i spelandet och sjungandet så insåg jag att jag verkligen har saknat musiken, den kreativa sidan. Det var nog åtta år sedan som jag slutade på både kör och sånglektioner och det har hänt mycket sedan dess vill jag lova. Det var iallafall väldigt härligt att få vara i musikens värld idag och det är något som jag tror kommer hända mer och mer. Imorgon är jag ledig hela dagen, har planerat att sova och ta en promenad med kameran i handen, känner mig kreativ på många olika sätt just nu haha.


Av Elin - 18 september 2014 12:28



Hemma efter en förmiddag ute på vift. Har varit hos min psykolog på radiumhemmet och pratat ut. Jag behövde det efter de senaste dagarna och veckorna med allt vad det har inneburit. Känner att jag har lite lättare att andas nu än innan. Psykiskt iallafall, har hostat som tusan inatt så får jätteont i bröstet när jag tar djupa andetag. Men iallafall, det var ett litet sidospår ;). Att sitta i stolen i min psykologs rum och bara få prata ut och säga exakt hur jag har mått de senaste veckorna var jätteskönt idag kände jag när jag tackade för denna gång. Även om jag vet att jag absolut inte är ensam med dessa tankar så är det så skönt att få det bekräftat. Ibland känns det som att man håller på att tappa förståndet, eller att jag tror att jag håller på att sjunka djupare och djupare in i det mörka när det känns tungt. Min rädsla är att jag ska bli min sjukdom och glömma bort att leva mitt liv. Men varenda gång när jag besöker psykologen så blir jag tillsagd att jag gör rätt, att jag är mycket klokare än vad jag tror, men att det inte betyder att jag inte får känna det jag känner eller behöver prata om det jobbiga. Att alla känslor är okej att känna. Ska tillbaka igen om några veckor och då kommer jag veta hur proverna såg ut från operationen. Nu ska jag försvinna in i musikens värld, hej sålänge!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards