lyckopillerelin

Alla inlägg den 24 september 2014

Av Elin - 24 september 2014 22:01


God kväll på er fina ni. För att jag skulle slippa vara hemma och låta tankarna vandra åt alla möjliga håll så åkte jag till stallet ikväll. Jag känner verkligen att glöden att hänga mycket i stallet har börjat komma tillbaka, är så glad över att jag har ett ställe att rymma till när jag har mina ups and downs. Åkte via Vällingby för att lämna över några fuck cancer armband, köpte en hamburgare och en dricka, sedan fortsatte jag mot stallet. Kom ungefär vid 18 och tittade lite på lektioner innan jag hamnade i stallet med massa fina människor från min gamla ponnygrupp. Insåg just där och då att jag saknar dem som fan! Vill verkligen inte rida på tisdagar mer, vill komma tillbaka till min fina gamla grupp på onsdagar igen. Har så sjukt mycket roligare med dem! Ikväll har jag skrattat så jag gråtit flera gånger och det gör jag nästan alltid med dem i närheten. Ååååh vad saknar onsdagskvällarna, trots att det blev sent varje vecka! Nu är jag iallafall hemma och känner mig lite bättre till mods, världens bästa Vällingby Ridsällskap, detta behövde jag! <3


Jag och min fina prins från i somras <3

Av Elin - 24 september 2014 15:24


Haha ni vill inte veta när jag klev upp ur sängen idag. Sov så himla gott inatt och det var så ruskigt kallt i mitt rum när jag vaknade vid 10. Bättre blev det ju inte när man kollade ut genom fönstret, regn, regn och regn. Tråkigt! Men vid 1130 så kände jag att jag inte kunde ligga i sängen och dra mig längre utan jag klädde på mig raggsockor och myskläder och gick upp. Skönt ändå att få ligga och dra sig i någon timme, ingen stress till någonting, lämnade in terminens första examination igår så nu är det full fokus på praktiken som börjar på måndag. Skönt!


När jag hade kollat lite på TV och druckit upp mitt te så kände jag minsann att det var dags att städa mitt rum. Det har sett ut som ett bombnedslag de senaste veckorna så det var verkligen dags att göra någonting åt det! Så från 13 tills nu ungfär så har jag städat rummet från golv till tak, längtar redan tills jag kommer hem från stallet ikväll när jag har duschat och sedan krypa ned i en ren och nybäddad säng, mys!


Nu sitter jag iallafall i mitt rum med ost och smoothie och lyssnar på Mamma mia! Har inte lyssnat på låtarna på flera månader men texterna sitter lika bra nu som då, både på svenska och engelska haha. Hoppas att ni har gjort något mysigt inne en dag som denna. Kram på er!




 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards