lyckopillerelin

Alla inlägg den 26 september 2014

Av Elin - 26 september 2014 21:18


Denna jul kommer bli fantastisk! Ni kommer tycka att jag är galen när jag skriver vad jag har gjort nu ikväll ;). Kommer ni ihåg att jag i augusti skrev att jag bokat biljetter till Sarah Dawn Finers julturné i vinter? Den 12 december spelar hon på Rival här i Stockholm och direkt när jag fick reda på detta så bokade jag biljetter till mig och mamma. Idag så kom det ut att det skulle bli en till konsert här i Stockholm då det var ett sånt himla tryck, nu till det roliga: Jag bokade biljetter till den med! Så dagen efter, den 13 december alltså så sitter jag på första parkett igen, bara några stolar mer åt mitten men med Sofi för att njuta av Sarahs julkonsert igen. Galet vad jag längtar!! :D


Bild från Sarah Dawn Finers hemsida.

Av Elin - 26 september 2014 18:54


Hej svejs på er. Förs nu så har jag tid att sitta ned och skriva här. Håller på att somna i soffan känner jag så vi får se om jag ens får iväg detta inlägg haha. Idag när jag vaknade så låg ajg kvar i sängen ett bra tag, lyssnade på musik och läste bloggar med datorn i sängen, så mysigt. Vid 11 så gick jag upp och gjorde en smoothie, städade och gjorde lite annat innan jag vid 12:30 åkte in till Karolinska för att ta blodprov inför återbesöket nästa vecka. Kom dit en timme senare ungefär, hela Radiumhemmet var typ dött. Fedagseftermiddag på sjukhuset. Jag behövde iallafall inte vänta länge för tt få komma in. Svårtstucken som jag är så gick det inte snabbt och smärtfritt, men ändå helt ok. Två stick blev det denna gång, men fyfan vad ont det gjorde! Brukar knappt känna nålarna längre men idag gjorde det jätteont! Har sjukt ont på handryggen nu efteråt också, kan knappt knyta handen. Konstigt! Men det gick iallafall hyfsat bra, två stick är ingenting.


Tomt i väntrummet när jag kom och tomt när jag gick.


När jag var klar på sjukhuset så åkte ajg in till Odenplan för att gå ned till min favoritbutik vad gäller tesorter och liknande. Kan vara där hur länge som helst och drömma mig bort bland allt kul som finns. Köpte iallafall en take away kopp och sedan så fyllde jag på mitt teförråd, har redan druckit upp allt mitt lakritste, men nu finns det 250 gram nytt lakritste som jag kan njuta av länge. Efter det så åkte jag till Vällingby, blev kompis med en jättesöt och glad liten bebis på pendeln också, vi lekte tittut och så prasslade vi med påsar, så himla söt var hon! Väl i Vällingby så handlade jag lite på lagerhouse, bland annat en ram, visar bild på den när jag orkar fota ;). När jag var klar med lagerhouse så gick jag till Waynes och köpte en kopp varm choklad med marsmellows och grädde, blev så himla sugen när jag såg fela som tog det. Vid 16 så kom Mimmi och så satt vi där och pratade ikapp oss lite om allt som hänt sedan sist vi sågs. Väldigt mysigt att ses igen!


Mmmmm!


Nu har vi precis ätit middag här hemma, jag, mamma och pappa. Kanske därför jag är så trött, matkoma deluxe! Haha, jag skulle skriva något nu men glömde helt bort vad! Skit samma, ikväll blir det en hemmakväll för mig. Har fullt upp hela kvällen imorgon och så ska jag jobba på söndag så det passar nog bra. Ha en fortsatt mysig kväll nu vänner. Kramar!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards