lyckopillerelin

Direktlänk till inlägg 30 september 2014

Ridlektion 30/9-14

Av Elin - 30 september 2014 21:00


God kväll på er alla fina. Nu är jag hemma, nyduschad och ännu mera slut som artist. Jag sa ju att jag var trött redan på vägen till stallet, men det var ingenting jämfört med vad jag är nu. Idag fick jag rida ytterligare en ny häst. Bosse, typ 3 meter hög men jättesnäll, nä tre meter är han inte men det känns nästan som det haha. Stor är han iallafall :). Vi red ut och klättrade lite i skogen i tre minuter typ i början av lektionen och då kände jag dock av att jag fick ont i magen, sedan kom det och gick lite hursomhelst under hela dressyrpasset. Bosse var iallafall en höjdarhäst att rida dressyr på, jättefin och väldigt lydig. Sen att jag är alldeles för stark i vänster och knappt har en högersida gör ju det hela mycket svårare.

Vi red självständigt i början i skritt och trav, förutom att jag var tvungen att ta lite småpauser då och då så gick det helt ok när jag väl fick honom lite kvick i bakbenen. Vänster varv var lättare, höger varv uppfattade jag det som att han var stelare, men eftersom jag är den och svag i höger så kanske han gick helt ok ändå fast jag inte såg det. Efter en skrittpaus så samlades vi på vikterna och minskade dem, sedan skulle vi flytta ut hästarna på voltspåret för att sedan fatta galopp. I höger så gick det bra, han blev lite överböjd i halsen emellanåt bara. I vänster upplevde jag det nästan svårare, tror jag var lite för stark i vänstertygeln och då hade jag svårt att hålla honom på lilla volten eftersom jag inte kan hålla emot. Fattade galopp en gång och sedan kände jag mig nöjd.

En helt ok lektion bortsett från att jag hade ont i magen. Och så känner jag inte att det här med ridning inte är lika kul längre. Oavsett på vilken häst eller i vilken grupp jag rider i så känns det som att allt bara blir fel. Har noll självförtroende  (just nu vad gäller allt jag gör) och just nu funderar jag seriöst på att ta en paus nästa termin för att få sakna allt ett tag innan jag börjar om på ny kula igen när jag känner mig redo...


Glömde ta bild, så lånar en från hemsidan ;).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 16 september 2019 20:13

  God kväll på er vänner! Jag fortsätter denna måndag med en nyhet! Har länge funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra, men nu har jag bestämt mig. Det är dags för mig att gå vidare och blogga på en annan portal. Har bloggat här på Bloggplats...

Av Elin - 16 september 2019 15:14

  Inlägg i samarbete med Gocostum.   Hej på er, har ni liksom jag svårt med batteritiden på er telefon? Jag är hopplös kan jag säga och varje gång så antingen glömmer jag ladda en powerbank, glömmer sladd eller något annat. Så då står jag där m...

Av Elin - 15 september 2019 21:47

  God kväll på er mina vänner! Har ni haft en bra söndag? Min har gått rysligt fort måste jag säga! Klockan ringde 09:30 och jag trodde att den var typ 6 på morgonen då det fortfarande var så mörkt i min lägenhet och jag var galet trött. Me...

Av Elin - 15 september 2019 12:34

  Hej på er vänner! Idag är jag riktigt konsertbakis kan jag säga, men vilken kväll och vilken fest det blev hos Carola igår!   Jag kom dit strax efter att de hade öppnat dörrarna och mötte upp Emelie och hennes mamma. Tillslut så kom v...

Av Elin - 14 september 2019 14:28


Idag fyller hon år. Hon som varje gång plockar upp mig när jag faller. Hon som påminner mig om att andas när livet känns tungt. Hon som har gett mig en av mina bästa vänner. Hon som alltid finns där genom att bara vara den hon är. Hon som betyde...

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards