lyckopillerelin

Alla inlägg under november 2014

Av Elin - 3 november 2014 11:19


Hej på er vänner. Ska vi ta morgondagen från början kanske? Dagen gick så sjukt fort, jag gick hemifrån vid 11 på förmiddagen och så kom jag hem vid 22:30 ungefär på kvällen. Men vi börjar med ett separat inlägg om pärldagen. Jag började som sagt dagen med att möta upp Elin på Spånga station och så åkte vi in till hotellet där Ung cancer anordnade pärldag igen. Det är verkligen så sjukt härligt att vara där och prata med nytt folk, alla volontärer och att få pärla ut sin ilska mot cancern, perfekt terapi varannan vecka :). Kul att det har blivit så himla populärt också, att komma dit klockan 12 när de öppnar är en omöjlighet om man vill ha sittplats, så jag brukar komma dit en halvtimme innan ungefär och då har jag alltid fått sittplats! Igår slog jag även personligt rekord i antal armband som jag pärlat under en pärldag. Hade jag varit mer effektiv i början så hade det säkert blivigt fler hehe, resultatet finns i bild länge ned.






Av Elin - 2 november 2014 16:16


Hej på er alla fina, ville bara göra en liten statusuppdatering då jag troligtvis inte kommer ha mer tid än nu att logga in här. Sitter just nu vid centralen och dricker en latte under tiden jag väntar på Lisa, innan jag satt här så har jag pärlat fuck cancer armband med Elin i fyra timmar, slog rekord idag och gjorde hela 16 styckna hihi ;). Kommer hem sent idag, återkommer med ett inlägg var om pärlandet och kvällen imorgon, ciao!


Av Elin - 1 november 2014 19:01


Herregud vad denna dag har gått fort! Har inte gjort något vettigt idag, förutom att betala räkningar haha. Det blev något sent igår kväll, var lite för pigg och lycklig för att gå och lägga mig när jag kom hem. Så inatt sov jag nästan i 11 timmar hehe, vilket betyder att jag typ sov alldeles för länge idag, när jag väl vakande och kände att jag inte kunda sova mer så låg jag kvar i sängen och läste ut min bok, det var perfekt att hinna med en bok under en veckas ledighet! Ska unna mig själv att gör detta fler gånger tror jag. Låg kvar i sängen ända till tre typ, supermysigt verkligen! Ibland behöver man sånna dagar ;). Resten av dagen så har jag hjälpt mamma med lite saker, tittat lite på TV och gjort lite annat.


Nu har jag precis kommit hem efter en promenad ned till Spånga station, jag vet inte vad det är med mig men jag är ständigt sötsugen nu förtiden! Så idag har jag gått och suktat efter Ben and Jerrys hela dagen, efter middagen å kände jag att jag var tvungen att ta tag i saken och så knallade jag ned till ica och handlade. Perfekt att tiden gick också, vilket betyder att det nu är mindre än en timme kvar till Så mycket bättre börjar hihi. Kände mig nästan lite som någon utav tjejerna i Sex and the city när jag kom hem med en ben and jerrys och ska äta den hemma hos föräldrarna en lördagkväll framför TVn haha. Nä hörni, nu ska ajg sluta svamla och koncentrera mig på godiset jag stoppar i mig nu, sötsug var det ja!


Bild från någon vecka sedan



Av Elin - 1 november 2014 12:41


Hej på er kära ni, måste ju uppdatera er om igår kväll kom jag på, var ju och såg Flashdance på Chinateatern! Mötte upp Mimmi vid Spånga station och så åkte vi in till stan tillsammans, det blev middag på Max innan då vi inte riktigt hann med något annat, men det får vi ta en annan gång. Middag på ett finare ställe alltså ;). Jag bokade dessa biljetter i slutet på September och vi satt på fjärde parkettraden vilket var sjukt bra platser, ibland har man tur och hittar bra biljetter även om man är sent ute :). För mig är allt bakom femte parkett typ dåliga platser, jag är väldigt kräsen hehe, men ni vet ju varför.



Vad tyckte jag om musikalen då? Trots att jag inte fanns på 80-talet så var denna musikal så sjukt jäkla bra! Jag vet, jag säger det om typ alla musikaler som jag tittar på men det är faktiskt sant! Jag har aldrig gått ifrån en musikal och känt att det inte har varit värt tiden och pengarna utan jag går alltid ifrån och är helt salig! Flashdance var iallafall grym! Jag kände igen nästan halva ensambeln kändes det som för det var så många kändisar med och alla var lika duktiga på sina egna sätt. Hanna Lindblad som spelar Alex-sjukt duktig skådespelare, sångerska och framförallt dansare!! Karl Dyall och Rennie Mirro-älskar båda två, sjukt bra dansare! Linus Wahlgren och hans humor och likadant med Siw Malmkvist och Katrin Sundberg.


Som sagt, trots att jag inte fanns på 80-talet så är musiken sjukt bra! Speciellt i Flashdance, att alla kan sjunga i ensembeln fattar man ju men det är kul när dansen är en sådan stor del av showen också! Det jag kan tycka var lite tråkigt var att sången knappt hördes i vissa låtar, vet inte om deras myggor var för låga eller om musiken var för hög, men det var tråkigt. Sedan hade jag ju gärna velat att de typ skruvade upp basen när de spelade Maniac, shit var man går igång på den låten alltså! Ja, hade jag haft pengarna så hade jag lugnt gått en gång till haha! Har ni inte sett den så gör det för tusan!!


Fick med mig ett program, lite rekvisita-Alex ansökningsblankett hehe och våra biljetter såklart ;)

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards