lyckopillerelin

Direktlänk till inlägg 31 december 2014

Walk of fame och storm!

Av Elin - 31 december 2014 08:31


Hej på er vänner. Nyårsafton för er i Sverige nu, här blåser det storm och spöregnar som bara den kan jag säga. Regnat har det nästan gjort hela dagen och blåsten kom under eftermiddagen och har nu blivigt värre och värre. Tycker faktiskt att det är lite obehagligt med storm. Hoppas att det går över inatt! Idag har vi tillbringat dagen i Hollywood. Vi började med att gå den berömda walk of fame på hollywood boulevard. En sjukt lång sträcka att gå och sjukt många stjärnor finns det. Vi missade nog en hel del och många känner man inte ens igen. Dock så tycker jag fortfarande att det är lite tunt med svenskar. tycker faktiskt att ABBA borde få en stjärna, eller kanske Malin Åkerman eller Britt Ekland, men några har vi ändå på plats-Greta Garbo och Ingrid Bergman till exempel.



Vi stannade även till där många stora kändisar har gjutit av sina händer och fötter. Självklart fastande jag vid Meryl Streep och musikalen West side story hehe.


Trots att vi har sett detta förrut så känns det som att walk of fame alltid är ett måste när man är här i LA. Trots sjukt mycket folk så är det alltid härlig stämning med sjukt duktiga gatumusikanter och folk som klär ut sig. Vi stannade även till vid Dolby theatre där Oscarsgalan brukar äga rum. Går man förbi så kan man ju inte låta bli att ta kort på den berömda trappan.



 

Efter att ha gått nästan hela Walk of fame så kände vi oss nöjda och åkte mot Hollywood hills för att titta på Andreas Carlssons hus. Inte världens bästa bild från bilen, men jag kände igen det från TV ändå, kul att se :).

 

Efter några varv på hollywood hills så kände vi oss nöjda med hollywood för denna gång och åkte mot en outlet som vi spanat in sedan tidigare, Citadel outlet. Vi stannade inte så länge då det var en utomhusoutlet och det var mörkt, kallt och regnigt, men jag var tvungen att hitta något att ha på mig imorgon på nyår. Det hela slutade med att jag gick in på H&M och köpte en tröja, tänk att man ska behöva gå in dit för att hitta något haha. Menmen, nu vet jag iallafall vad jag fick för pengarna och det hade nog kostat samma hemma i Sverige :). Nu ikväll har vi kollat på en film och nu är det dags för mig att säga god natt. Nästa gång jag tittar in här så är det 2015 för er och kanske till och med för mig också. Så gått nytt år på er, ta hand om varandra och var tacksama över det liv ni lever! Nu ska jag försöka sova i denna galna storm, puss!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 16 september 2019 20:13

  God kväll på er vänner! Jag fortsätter denna måndag med en nyhet! Har länge funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra, men nu har jag bestämt mig. Det är dags för mig att gå vidare och blogga på en annan portal. Har bloggat här på Bloggplats...

Av Elin - 16 september 2019 15:14

  Inlägg i samarbete med Gocostum.   Hej på er, har ni liksom jag svårt med batteritiden på er telefon? Jag är hopplös kan jag säga och varje gång så antingen glömmer jag ladda en powerbank, glömmer sladd eller något annat. Så då står jag där m...

Av Elin - 15 september 2019 21:47

  God kväll på er mina vänner! Har ni haft en bra söndag? Min har gått rysligt fort måste jag säga! Klockan ringde 09:30 och jag trodde att den var typ 6 på morgonen då det fortfarande var så mörkt i min lägenhet och jag var galet trött. Me...

Av Elin - 15 september 2019 12:34

  Hej på er vänner! Idag är jag riktigt konsertbakis kan jag säga, men vilken kväll och vilken fest det blev hos Carola igår!   Jag kom dit strax efter att de hade öppnat dörrarna och mötte upp Emelie och hennes mamma. Tillslut så kom v...

Av Elin - 14 september 2019 14:28


Idag fyller hon år. Hon som varje gång plockar upp mig när jag faller. Hon som påminner mig om att andas när livet känns tungt. Hon som har gett mig en av mina bästa vänner. Hon som alltid finns där genom att bara vara den hon är. Hon som betyde...

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards