lyckopillerelin

Alla inlägg under december 2014

Av Elin - 21 december 2014 06:03

Hej på er kära ni. Sjukt vad tidigt man går och lägger sig fast man är på semester hehe, klockan är bara strax över 21 här och jag tänkte släcka lampan alldeles strax för att sova. men innan dess så tänkte jag uppdarea er lite om dagen. Idag lämnade vi Las vegas och begav oss mot San Luis Bispo. Eller, vi är inte framme ännu tan övernattar på ett hotell vid bakersfield. Vi har suttit i bilen exakt hela dagen idag och åkt vägen via nationalparken death valley. En sjukt häftig nationalpark där man bilar upp och ned för massa höga berg och dalar. Ena stunden var man under vattennivån och andra stunden så var man uppe bland molnen typ haha. Eftersom det är det enda vi har gjort idag så har jag ju bara bilder på massa häftig utsikt och berg, så slänger in några oredigerade bilder på det så förstår ni kanske vad jag menar med häftigt ;). Nu är det dags att borsta tänderna och sussa, imorgon fortsätter redan mot San Luis Bispo och jag ska försöka att skriva de sista 1200 orden på tentan, wish me luck!

Av Elin - 20 december 2014 06:27

Hejsan svejsan på er vänner. Denna dag har varit sjukt lång och både seg och intensiv på samma gång. Klockan stod på 6 imorse för att examinationen för kursen jag läser nu släpptes då. Tände lampan och tog fram datorn när jag vaknat motvilligt och öppnade upp examinationen. Jag fick panik! En sjukt svår tenta och redan efter två minuter så ville ajg kasta ut datorn genom hotellfönstret. Att den är svår kan jag tycka är ok, men det blir så himla jobbigt när jag msåte skriva den här, där man inte kan diskutera med sina vänner på samma sätt. Vid 08:30 så blev det iallafall frukost på donken för att ta en liten paus.

Efter lite dividerande fram och tillbaka så bestämde vi oss för att ta en sväng med bilen. Vi åkte ut från Las vegas och åt lunch på subway, sedan åkte vi runt lite och stannade tillslut vid en Harley-davidson butik och gick in dit för att kolla.

När vi kände oss nöjda där så åkte vi hemåt för att vila i några timmar. Jag passade på att skriva examination medans resten bara tog det lugnt. När vi parkerade bilen i garaget så fick jag syn på en liten skidbacke mitt i vegas, kunde inte låta bli att fota haha, ser till och med att det är en som åker.

Efter några timmar på hotellrummet så gjorde vi oss i ordning igen och gick ut för att äta middag. Till mig blev det pizza. Efter maten så tog vi en promenad åt andra hållet än igår på las vegas blv. Jag hade spanat runt lite vad jag ville titta på under dagen, men det första vi mötte när vi kom ut från hotellet var två söta minions.

Vi gick längst gatan och kollade på alla ljus och allt sådant. Helt sjukt vilka kontraster Las vegas har. På dagtid är denna stad så sjukligt tråkig, men direkt när det börjar mörkna och man ser allt som lyser upp så ändrar man sig och tycker att allt är sjukt häftigt istället! Så planerar ni att åka hit någon gång så var här på kvällen och stanna inte för länge, för så magiskt är det inte. Kul att se vegas, men det ska inte vara för länge.

Det häftigaste vi fick beskåda ikväll var Las vegas häftiga vulkan. Först så såg vi den på ganska långt avstånd och med allt ljud och all eld så kändes det nästan som att det var någon sekt, nästan lite obehagligt haha. Men jag ville gärna se den på nära avstånd också så jag stod där och väntade och när jag var så pass nära så kändes det inte alls lika läskigt, utan snarare mäktigt! Tror att över hälften av mina bilder på kameran är från denna vulkan haha!

Kvällen avslutades med varsin ben and jerrysglass och en promenad mellan alla spelmaskiner på hotellet för att komma till hotellrummet. Nu ligger jag i sängen och skriver detta samtidigt som jag kollar lite på TV. Håller på att somna nu känner jag, så avslutar för idag och så återkommer jag imorgon om jag lyckas få wifi, då åker vi mot San Luis Bispo. Natti natti och godmorgon!

Av Elin - 19 december 2014 11:00

De senaste åren så har jag varje advent lagt upp en resumé för året som har gått. Men eftersom vi åker bort i år så tänkte jag att jag skulle göra något annat. För att slippa minnas allt som hänt under året och bara skriva massa text så tänkte jag istället lägga upp en årsresumé i bilder, kanske blir det det nya sättet att sammanfatta åren hädanefter. Tänkte att jag tar tre månader i taget. Men vi börjar från början.

Januari.

Det nya året klingades in med dessa sköna människor!

Var ute och fikade/lunchade mycket med massa vänner

Läkarna trodde att cancern hade kommit tillbaka, hela karusellen drog igång igen.

Under vårterminen läste vi Språkkursen och vi skrev våran första B-uppsats. Mia, jag och Vånkan pluggade ständigt ihop hos varandra.

Självklart så red jag också de veckor jag ville och kunde....

Annars agerade jag ridinstruktör för Elin.

Februari.

Mellon började och jag var taggad!

Gick på massa utredningar då min vänsterhand hade börjat strejka

Kramades med Måns i Stinsen

Såg Frozen för första gången, den är lika bra nu som då!

Språkkursen fortsatte...

Jag var med i Eurohorsetidningen

Red Palette för sista gången.

Mars.

Mamma och jag åkte ned till Göteborg för att hälsa på gudmor och gå på Göteborgs horse show

Jag var i varenda eurohorsetidning på mässan, kändes konstigt.

Passade självklart på att gå på en av showerna också med Sophie.

Jag bytte namn till Emma och var med i tidningen Assistans

Jag och Elin var på Mellofinal och såg när Sanna Nielsen vann med hennes fantastiska låt Undo.

Plugget fortsatte som vanligt.

DUS hade årsmöte och jag blev kvar som ordförande i ett år till.

Jag, Sofi och Anna var på lakritsmässan.

Det började bli vår och jag spenderade dagarna med dessa brudar ute på min altan samtidigt som vi tentaskrev.

Red gjorde jag också litegrann, här i göteborg på Sophies häst.

Blev klar med Språkexaminationen! Lycka!

Av Elin - 19 december 2014 06:41

Hej på er. Oj vad denna dag har gått fort. Är seriöst helt slut efter alla intryck och upplevelser man har varit med om idag. Jäklar vad gott ajg sov i hotellsängen inatt för övrigt. Somnade som en klubbad säl nästan direkt när jag hade publicerat det förra inlägget och lagt ifrån mig datorn och sedan sov jag nästan hela natten. Men så vaknade ajg också vid 07:30 och kände mig riktigt utvilad. Så då var det bara att traska upp, eller låg kvar i sängen ett tag och inte förens vid typ 9 gick jag ned till frukosten. Några timmar senare så var det bara att styra kosan mot Las vegas.

Efter ett tags körande så stannade vi till på In and out burger för att äta lunch och kolla läget gällande hotell vid Vegas. Sjukt goda hamburgare var det! Sedan fortsatte vi mot en sjukt stor outlet för att shoppa lite. En sjukt stor outlet, det kändes som att gångarna aldrig tog slut varje gång man tyckte att man kommit till slutet haha. Jag kom hem med ett par converse, en kofta och en tekopp, bild på det får ni när jag kommit hem till Sverige igen.

Sedan var det bara att fortsätta mot vegas. Inte så jättelång körning, eller jag lyssnade på musik och läste Gabriel Forss bok så tänkte inte på att det var en bit att köra. Det gäller att sysselsätta sig själv hehe. Men sen eftermiddag när mörkret hade lagt sig så kom vi tillslut fram.

När vi hade checkat in på hotellet och kommit tillrätta i våra rum så gjorde vi oss i ordning för att gå ut och äta middag och ta en promenad. Åt på en kind of kinaresturang med urdålig service och inte så jättegod mat. Men vi var hungriga och orkade inte leta hur länge som helst på middagsställe.

Efter middagen så tog vi en promenad längst las vegas blv för att kolla på allt och jag stötte även på Olov från frost i folkmassan och kunde inte låta bli att kramas lite med honom hihi. Vi gick runt lite och kollade läget, jag hade sjukt ont i fötterna och har fortfarande men jag stod ut. Försökte iallafall.

Nu är vi tillbaka i våra hotellrum. Jag är dödstrött så ska faktiskt gå och sova när jag publicerat detta inlägg. Klockan står på 6 imorgon då jag måste upp och skriva hemtenta som publiceras då. Kul start på helgen, nej inte ett dugg! Nä vänner, ögonen går i kors. Kram på er!

Av Elin - 18 december 2014 06:11

Godkväll på er vänner. Eller, för er är det ju morgon kom jag på. Jobbigt med dessa tidsändringar hit och dit haha. Ligger i sängen just nu och ville titta in här innan jag släcker lampan för att sova. Här är klockan strax efter 21 men man blir ganska så mör i både kropp och knopp när man flyger så långt som jag gjort. Åkte hemifrån redan vid 04:30 på morgonen och sov bara två timmar innan dess. Hade planerat att inte sova hemma, utan att istället däcka på flygplanet och sova ikapp där. Men jag kanske lyckades sova en timme allt som allt, det var så himla mycket bra filmer som gick + att jag satt och pluggade + lyssnade på musik. Kunde liksom inte sova då haha. Men flygresan gick bra och tyckte inte att det gick så fasligt segt.

När vi väl landade i Los angeles så mötte vi lillebror och hämtade upp bilen. Sedan tog det några timmar med bil för att komma till hotellet och så skulle vi äta middag däremellan också. Så nu är jag en aaaning mör  kan jag säga! Har liksom dygnat + några timmar till. Känns iallafall sjukt skönt att vara tillbaka här och jag är nu helt säker på att det blir en toppenresa! Gör något bra utav eran torsdag nu så ska jag släcka lampan här och sussa så gott. Kram på er, återkommer när jag får tillgång till internet igen!

Av Elin - 17 december 2014 06:42

God morgon på er vänner, eller för mig känns det nästan som lunch hehe. Sov i ca 2 timmar inatt, så jag hoppas att jag kommer däcka på planet om några timmar. Sitter just nu vid gaten och väntar på att få boarda, sjukt segt! Har redan ledsnat på denna väntan haha. Nä vänner, ville bara titta in och säga hej. Återkommer när jag får wifi. Ta hand om varandra, kram!

Av Elin - 16 december 2014 21:53

Höstterminens ridning är nu avslutad. Åtminstone för mig. Trodde aldrig att jag skulle sitta här i slutet av terminen och längta till nästa ridlektion. Var helt säker på att jag skulle sluta rida efter hösten, men icke sa nicke! Avslutade terminen med ett fantastiskt pass på Jissa. Är så otroligt kul att rida henne igen, hoppar av efter varje lektion och är så sjukt nöjd med oss båda. Fick reda på att hon idag på lektionen innan gärna tryckte sig in mot mitten så jag började med att känna lite på henne i skritt. Jissa har en väldigt svag skritt vilket jag självklart vet om, men idag höll jag på att få spunk på henne alltså! Hon höll på att rycka med huvudet upp och ned exakt hela tiden och så fort jag tog tygeln för att försöka få henne uppmärksam och i en bra form så stannade hon och slängde ännu mera med huvudet! Jag blev också så otroligt irriterad på mig själv när jag kände att jag satt och red på det sättet jag inte vill rida med ponnyskänklar och spö hela tiden, men när jag hade ställt mig i mitten och tagit några djupa andetag så försökte jag rida mjukare och mer framåt och inte fokusera så mycket på formen.

Vi joggade igång i trav och red självständigt i början, fokuserade på att hon skulle trava framåt med egen motor och att hon skulle följa med med hela kroppen på böjt spår, ibland känns det som att jag bara får mer framdelen på henne när vi svänger, men försökte jobba på volter och serpentiner för att just öva på att få med hela henne. I början så var hon lite loj på skänkeln, satt och drev och drev men inget hände. Men när Åsa hade varit på mig att våga använda spöt så började hon komma igång och jag kunde koncentrera mig på mig själv och att hon bara följde med.

Galoppen övade vi på på volterna. Fattade galopp från skritt och jag koncentrerade mig på att TA NED HÄLARNA, hålla igång galoppen samtidigt som hon höll en bra och jämn form. Kändes helt ok. I höger så försökte jag koncentrera mig på samma sak, men där så blev jag även tillsagd att öka galoppen och tempoväxla mer och jäklar vad jobbigt det var haha! Tydligen så var jag lite mesig i mina ökningar och drev för lite när jag skulle ta tillbaka, men med lite övning i båda varven så ska jag nog få till det också!

I slutet så travade vi av hästarna lite och jag fokuserade på att hålla en jämn och fin trav samtidigt som hon skulle jobba med att sänka sig och fete några åttor i ridhuset så tyckte jag att jag fick ned henne fint och jag kunde bara sitta där och tänka på vilka vägar jag skulle rida, härligt! Är riktigt nöjd med kvällens lektion! Efter lektionen så tog jag det lugnt inne i stallet och passade på att pussa lite extra på henne samtidigt som hon fick massa morötter som julklapp. Hade sjukt svårt att slita mig ifrån henne när jag gick och såg att hon tittade med öronen spetsade mot mig tills hon inte såg mig mer, fina fina Jissa-saknar henne redan! <3

Världens bästa <3

Av Elin - 16 december 2014 17:36

Hej på er vänner. Dagen har gått i ett och har tillbringat timmarna inne på SU för en föreläsning och ett seminarium. Sov i 6 timmar inatt och jag har varit övertrött hela dagen känns det som. Hade världens resfeber och någon slags dödsångest under natten så kunde verkligen inte somna. Men vid 3 kanske så lyckades jag iallafall somna tror jag. Föreläsningen som dagen började med handlade om skolinspektionen. En väldigt konstig och klen föreläsning, vilket var synd då det är ett intressant ämne att prata om och lära sig mer om. Efter två timmars hål så var det dags för ett seminarium. Tror att alla blev ganska trötta vid 15 ungefär inklusive vår lärare. Vi skrattade typ åt allt och allt var bara allmänt flummigt, men kul hade vi iallafall! Nu har jag precis kommit hem och ska stoppa i mig något att äta + byta kläder innan jag får skjuts till stallet, sista ridpasset för terminen för min del. Återkommer senare ikväll, kram på er!

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.