lyckopillerelin

Alla inlägg under december 2014

Av Elin - 7 december 2014 08:30


Okej, nu kommer det. Jag har varit sämst på att uppdatera eller skriva om säsongens Så mycket bättre. Jag har ju insett att jag inte kan skriva något varje vecka om vad jag tyckte. Men igår kväll var det faktiskt sista programet om man bortser från det som kommer i jul. Men nu kan jag verkligen inte hålla mig längre. Jag måste få skriva av mig och säga vad jag tycker. Jag har försökt att sitta klistrad framför TVn varje lördag för att inte missa en sekund av Carola i rutan, men vissa veckor har det varit svårt då jag har fått prioriterat annat, som tur är så har jag istället kunnat spela in och sett direkt när jag kommit hem!


Jag tycker verkligen att det har varit superkul att Carola har varit med i denna säsong, har verkligen längtat efter den dagen hon skulle tacka ja! Under mina 15 år som Carolafrälst så har jag fått ta emot så mycket skit från alla möjliga personer, blivit utfryst i skolan och respektlöst behandlad av okända människor på stan mm. Men trots det så har jag alltid stått med rak rygg och sagt högt att jag älskar Carola, och gör det än idag. Ingen ska någonsin få sänka mig genom att säga åt mig vad jag tycka och tänka! Det har känts ibland som att om ingen annan står upp för Carola så gör jag det. Det har verkligen gjort ont i mig varje gång jag läst eller hört något dåligt om henne och fortfarande så kan det göra ont när jag hör hur orättvist behandlad hon blir i vissa lägen. Jag är skyldig att stå upp för henne och försvara henne efter allt som hon har gjort och gör för mig!


Jag vet inte hur många fina SMS och kommentarer jag har fått nu under hösten där vänner och bekanta har ändrat åsikt eller åtminstånde säger något positivt om henne som person. Att sjunga kan 99% hålla med om att hon kan, men att förstå och se hennes fina personlighet har fler svårt för. Men jag är så otroligt glad över den fina responsen hon har fått från alla håll. Jag har  nästan bara läst eller hört positiva saker om henne efter hennes medverkan i Så mycket bättre och inget gör mig lyckligare. Äntligen så får hon lite rättvisa. Äntligen förstår folk vilken varm, omtänksam, ödmjuk och fin människa hon är. Jag fattar att allt negativt inte bara kommer att försvinna, men det positiva syns så mycket mer nu!


Och frågan är nu. Kan Carola verkligen bli Så mycket bättre? Svaret är JA! Trots att jag redan vet vilken röst hon har så har hon chockat mig varenda vecka! Den bästa versionen enligt mig är när hon sjöng "När gatorna tillhör oss" i näst sista programmet. Jag bara satt och gapade. Alltså, lägg av vad hon sjunger! Orkar inte att hon bara blir bättre och bättre och att man får rysningar varje gång hon sjunger! Det kommer kännas tomt i TVrutan nu framöver, men jag har Mars att se fram emot då hon är i Stockholm och har några konserter. Älskade underbara Carola, vad skulle jag göra utan henne?


Läks du så läks jag <3



Av Elin - 6 december 2014 22:44


God kväll på er vänner. Nu är jag hemma på hotellrummet efter en fantastisk kväll ute med härliga människor. Ligger i sängen redo att sova, men först så ska jag kolla på Så mycket bättre, annars kan jag inte sova haha. Vi åt iallafall middag på B.A.R En jättemysig fisk och skaldjursresturang i närheten av nybrokajen. Vi alla åt så vi fick ont i magen men vi gick ändå därifrån väldigt nöjda och tog en promenad tillbaka till hotellet för att motionera bort den värsta mättnaden hehe. Tydligen så var det jag som åt mest enligt alla, men fisk och skaldjur är bland det bästa jag vet och så var det gratis. Jag menar hallå, varför inte äta mycket!? ;).


Vi alla delade på två tallrikar av dessa godheter, massa fisk och skaldjur i perfekt mägnd för att dela på.


Efter det tog vi alla efterrätt, jag tog cream brulé som var den största portionen jag någonsin sätt. Men, det var gratis och det var gott, så jag tryckte i mig hela ändå hehe.


På vägen tillbaka till hotellet så gick vi via nybrokajen och drottninggatan, jag fick leka lite guide eftersom jag är den ända från stockholm, dock så vet jag inte om jag var så bra på det. Tydligen så är jag en typiskt Stockholmare som går fort och gärna bara går över vägen trots röd gubbe hehe. Men varför vänta tills det blir grönt när det ändå inte är några bilar som kommer? Ja, ni kan vara lugna jag går bara mot rött när jag är med vuxna. Skulle aldrig göra det när jag har barn med mig!! Nu ska jag som sagt kolla på Så mycket bättre innan jag släcker lampan, god natt med er!

Av Elin - 6 december 2014 17:36


Hej på er snyggingar. Herregud vad jag är seg i huvudet just nu! Att sitta på möte hela dagarna gör att man blir riktigt seg. Just nu sitter jag i sängen på mitt hotellrum och slötittar lite på Harry Potter efter en intensiv dag. Trots att jag bor här i Stockholm så är det alltid mysigt att bo på hotell, då behöver jag liksom inte gå upp lika tidigt imorgon eftersom vi ändå ska vara här + att gratis är gott hehe. Idag har jag alltså haft möte med FU-kommittén. Vi har inte sets sen i september då det var distriktkonferensen i Malmö och nu börjar det riktiga arbetet för oss! Idag har vi suttit nästan hela dagen att försöka spalta upp konkreta mål och upplägg hur vi ska lösa fyra viktiga punkter som handlar om ridning och kuskar för funktionsnedsatta och det är stort. Det finns så himla mycket att jobba med och ofta känner vi att vi är i ett moment 22läge där vi bara cirkulerar runt och aldrig kommer någon vart. Men i det stora hela så tror jag nog att vi gör mycket rätt, bara att det finns så himla mycket att arbeta med och alla är så engagerade. Trots att det skapar mycket kaos i hjärnan så är det ändå så otroligt lärorikt och kul att få vara med i detta gäng och att få påverka ridsporten, nu börjar jag känna att jag vågar ta för mig mer och känner att jag har relativt koll på läget. Nu har vi paus i en timme och sedan blir det taxi till B.A.R för att äta middag. Återkommer, kram!


Av Elin - 5 december 2014 20:49


Ännu en ridlektion denna vecka och det var precis det jag behövde kan jag säga. Under dagen så har jag brutit ihop fyra gånger tror jag och bara suttit och gråtit och gråtit. Så jag åkte till stallet tidigare för att bara få pussa på Jissa och hänga med sköna människor. Kom dig vid 16 och hängde runt lite innan jag ställde mig inne hos Jissa för att få lite kärlek. Vid 18 så började ridlektionen och jag fick även sitta på Jissa, vilket jag blev väldigt glad över!


Haha, det var ju flera timmar sedan som jag red nu så jag har nästan glömt vad vi gjorde. Tyckte iallafall att jag fick igång henne bättre denna lektion än vad jag fick i tisdags. Jag vill gärna att det ska gå lite fort för då känns allt mycket lättare på något sätt. Det som är svårt på Jissa är att så fort jag slutar att driva så tar bensinen slut. Jag måste liksom rida hela tiden för att få henne kvick och vaken. Vi jobbade iallafall mycket med övergångar och jag tyckte att det kändes bra, det jag känner själv att jag måste öva supermycket på är att bli mer stadig i vänsterskänkeln!! Tänk att det ska vara så svårt att ta ned hälen och bli mer stadig ;).


I slutet så minskade vi volterna i skritt och i skritten så segar hon ihop totalt så det känns som att antingen står vi stilla eller så går vi bakåt, sjukt svårt att göra övningar när man inte kommer frammåt haha. Jag tycker också att jag har bättre balans på Jissa än på Billy. Kanske för att Billy inte är lika välutbildad som Jissa, men det är iallafall sjukt kul att rida Jissa. Hoppar alltid av med ett leende på läpparna och känner att jag vill utvecklas! Är så otroligt glad att jag får möjligheten att utvecklas på denna fina häst!


Av Elin - 5 december 2014 15:15


För mycket känslor. För mycket ångest. För mycket tårar. Jag drar till stallet nu och pussar på hästarna och rider lektion. Återkommer när jag kommer hem ikväll istället, kram på er!

 




Av Elin - 5 december 2014 11:15


Massa blandade bilder från Sweden international horse show.

     



Av Elin - 4 december 2014 18:55


Hej på er vänner. Gud vad trött jag är känner jag nu när jag satte mig i soffan. Dagen har gått så sjukt fort och veckan likaså, helt sjukt att det är fredag imorgon igen! Åkte till stallet ju för några timmar sedan för att hjälpa US med teaterträningen, men när jag väl kom dit så visade det sig att det inte behövdes så mycket hjälp. Så det kändes lite onödigt att komma dit, men jag stannade kvar och kollade på barnen i en halvtimme ungefär och så gosade jag lite med Jissa innan jag begav mig hemåt igen. Jag har ju blivit lite nykär igen i Jissa så kan jag ju liksom inte låta bli att pussa lite på henne varje gång jag är i stallet. Nu har vi precis ätit middag här hemma och jag har satt mig i soffan och planerar att befinna mig här för resten av kvällen, så skönt! Men innan jag riktigt sätter mig ned för kvällen så ska jag fixa mitt rum lite. Kram på er!


Duktiga barn!

Av Elin - 4 december 2014 14:34


Hej på er älskade ni. Ännu en dag då jag blev väckt av ung cancer. Var sjukt trött dock, men jag blir gärna väckt av Julia varje dag ändå hihi. Idag hade jag planerat att åka till stan och handla lite och passa på att hälsa på min älskade VFU-förskola. Sagt och gjort, eller jag åkte via Vällingby och inte stan för att lämna in lite foton och sånt, sen åkte jag in till förskolan och sa hej. Jag blir alltid så himla glad av att vara där, ord kan inte förklara hur fina människor som jobbar där, är evigt tacksam över att jag hamnade på denna förskola! Nu sitter jag på tunnelbanan och är på väg tillbaka till Vällingby, ska hämta upp foton och köpa en julkrubba, sen måste jag iväg till stallet och hoppa in på teaterträningen. Nu så jag fortsätta att lyssna på Helen Sjöholm, återkommer när jag kommer hem!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards